Epoxy molen

  • Tim Horneman

    Wie kan mij meer vertellen over je zelf een epoxy molen kunt bouwen van een stappenmotor uit een oude magnetron???

  • walter.rijksen

    Tim,

    Dat gaat heel erg goed. Talloze vliegbinders gebruiken een magnetronmotortje.

    Van heel mooi in een houten kistje gebouwd tot zoals ik in een oude vise geklemd..

    Belangrijkste is nog een goed draaischijf.

    Zelf heb ik er ooit 1 bij Kai in Tilburg gekocht, foam, plm. 18 cm doorsnee.

    Maar dat kun je natuurlijk ook zelf ergens uit snijden.

    Succes met je molentje!

    Walter

  • smits h

    Hallo Tim

    Ik heb een aantal jaren geleden ook een epoxy molen zelf gemaakt

    Ik heb een motortje van een discobal gehaald in een electrozaak, dat ding draait ongeveer 5 omw/min. Het geheel heb ik in een kunstof kastje gebouwd (gebruiken die electro mannen) en klaar is kees

    Werkt perfect, kost een ——————- aantal euro,s

    Gr en succes

    Henk Smits

  • mark vluggen

    hallo tim,als je een schijf wilt ik heb genoeg van die schijfen,mail me maar even,mvg mark

  • Arubaman

    Ha Tim,

    ook ik heb zo'n discobal molentje gehaald bij een electronica zaak. twee houten plankjes t-vorimg op elkaar geschroefd en dan de motor op de poot van de T ( de zijkant). Het hele gebeuren staat ondersteboven (dus kop van de T is de basis en werkt prima.

    Als draaischijf heb ik een cirkel uit een stuk hout gezaagd en dit bekleed met een stuk verwarmingsbuizen-isolatie-foam. Over de draaischijf ben ik nog niet helemaal tevreden, maar he, “it suits it's purpose”. Als ik die ooit nog eens in een betere versie tegenkom is dat nog wel een evrbetering gok ik.

  • Hafi

    Ook ik heb er jaren geleden een paar gemaakt.

    Bij een 2e hands spullen electronica zaak een driehoekig motortje gekocht dat 8 omwentelingen p/m maakte. Was wel 110 volt dus er kwam een condensator bij. Zwart en grijs plastic kastje erbij, 3 boutjes en moertjes, electrodraad en stekker. Kostte toen totaal f 15,-

    Gaatjes geboord, met de boutjes de motor in de behuizing vastgezet en onderin het kastje tegen het omvallen een paar stukken lood van de kwikfit gelijmd.

    Stukje plastic tube van tubeflies aan een grote platte schijf gelijmd en daarop weer een rond stuk foam. Tube op het pinnetje schuiven, stekker in het stopcontact draaischijf even tegenhouden (tube slipt) vlieg inde foam prikken en draaien maar!

    ><(((*> Hafi

  • markymark

    Is er misschien iemand die me kan vertellen waar ik in de omgeving rotterdam een geschikt motortje kan kopen? Zou toch eens mooie kopjes aan mijn streamers maken ipv de onregelmatige bonkjes epoxy die ik nu fabriceer.

    Markymark

  • Harlin

    Is dit wat voor je? zie het net op “marktplaats” staan.

    http://vliegvissers.messageboard.nl/viewtopic.php?p=35390#35390

    Zonder reiskosten bij je thuis neem ik aan.

  • markymark

    Ja! Die wil ik wel. Ik moet alleen even snel een account aanmaken op die site om heb een berichtje te sturen dat ik hem wil…

  • Tim Horneman

    Bedankt voor de reacties!

    Denk dat ik met alle info wel wat in elkaar kan knutselen.