Allbright tackle XX -rods ?

  • Cornelis

    Iemand hier ervaring met hengels van deze firma ?

    grt. Cornelis

  • Ger Schuit

    Prima stokken, maar de garantie kan problematisch verlopen, geen probleem als je die niet nodig hebt, maar gaat er wat kapot …….

  • Jasper

    Albright= pré-Sage Redington, zeg maar…

  • troutbuster

    Nou ja, als ze goed werpen en zo… want..

    Ik zag dat ze in de aanbieding zijn, U$ 170 of zo geloof ik,, ik zou zeggen, daar kun je bijna geen buil aan vallen als de garantie stroef veloopt, als ie bevalt bestel je er gewoon nog één.

  • Greekflyfisher

    …………..170 USD? vind ik erg veel voor een hengel zonder garantie oid.

    Voor minder heb je gewoon ook in Nederland prima hengels te koop.

    groet, Kyriakos.

  • Peter S

    170 dollar lijkt niet zoveel.

    Komt nog bij:

    Transportkosten, waarschijnlijk ca $ 50

    Invoerrechten, ??

    BTW, 19% over alles

    Inklaringskosten EURO 20

    Tel maar uit je winst, valt bar tegen.

    Peter

  • troutbuster

    geen garantie? volgens mij heb je niet eens de tijd genomen om dat even te checken voordat je maar wat loopt te blaten…:):)

    dat het misschien niet geweldig op rolletjes loopt is en ander vehaal natuurlijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat je dat pas weet als je ermee te mken hebt gehad…

    *

    Albright fly rods come with a one year warranty against manufacturer defects. Registration of rod is mandatory for warranty coverage. For rod breakage due to normal use or for rods outside our warranty dating, a replacement fly rod of like or similar quality will be provided (at the discretion of Albright Tackle) for a nominal fee, which includes return ground shipping. Please review fly rod replacement cost chart.

    Fly Rods

    Recommended Replacement Cost

    XX

    $84.99

    A-5

    $69.99

    GP

    $39.99

    GP Two-handers

    $74.99

    Topwater

    $24.99

    Explorer Conventional

    $49.49

  • troutbuster

    170 (130 euro) + 50 = 220 U$ = 170 euro + 26 btw= 196 euro

    en is het tegenwoordig niet zo dat je over bedragen onder de 150 euro je geen inklaringskosten hoeft te betalen…?

    en er zijn inderdaad hele mooie hengel te koop in de NL.

  • Peter S

    Ter lering en de vermaak, en dus het betere rekenwerk.

    En misschien hebben anderen meer geluk, maar ik koop regelmatig in de USA en heb altijd moeten betalen.

    ####

    Op 1 december 2008 zijn de belastingvrije invoergrenzen verruimd.

    Thans geldt voor goederen uit Amerika het navolgende.

    Rechten bij invoer

    Met ingang van 1 december 2008 wordt de vrijstelling van de rechten bij invoer bij zendingen met te verwaarlozen waarde verhoogd. De vrijstelling geldt voor zendingen met een intrinsieke waarde van niet meer dan € 150 (exclusief vervoers- en handelingskosten).

    Omzetbelasting (BTW)

    Voor de omzetbelasting blijft de vrijstelling beperkt tot zendingen met een intrinsieke waarde van niet meer dan € 22 (exclusief vervoers- en handelingskosten). Dit betekent bij zendingen met een hogere waarde dan € 22 dat altijd omzetbelasting wordt geheven.

    Let op!

    Deze vrijstellingen gelden niet voor tabaksproducten en alcoholhoudende producten, en voor producten waarvoor VGEM-regels gelden.

    Samengevat

    Is de intrinsieke waarde van de goederen € 22 of minder, dan zijn geen rechten bij invoer en is geen omzetbelasting verschuldigd.

    Is de intrinsieke waarde van de goederen € 22 of meer, maar niet meer dan € 150, dan zijn geen rechten bij invoer verschuldigd, maar wel omzetbelasting.

    Is de intrinsieke waarde van de goederen meer dan € 150, dan is er geen vrijstelling van toepassing en zijn zowel rechten bij invoer als omzetbelasting verschuldigd.

    Mocht je de goederen zelf meebrengen van een vakantievlucht, dan geldt dat de limiet nu 430 euro is (was 175 euro) voor vrijstelling van invoerrecht én van omzetbelasting (BTW).

    Tenzij het om bepaalde bijzondere goederen gaat (zoals alcoholica).

    Zie voor de huidige situatie van internetaankopen buiten de EU:

    http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-04.html#P92_6003. Met rekenvoorbeelden.

    En voor de situatie van voor 1 december 2008:

    http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-05.html#P163_8633.

    ####

  • Cornelis

    blijft mijns inziens een koopje voor b.v. een #12 of #14 hengel mocht je dit ooit willen/kunnen inzetten….

    grt. Cornelis