Oproep!!! voor de voorstanders van no kill Aisne!!

  • Luc

    Beste vrienden,

    Wij roepen IEDEREEN die lid was in 2008 van de asbl Aisne om TOCH naar de algemene vergadering te komen!!!!

    Het blijkt dat in een vzw volgens de wetgeving… voor een normale beslissing het bustuur dit mag nemen… MAAR.. voor een zware ingreep moet de mening van de leden gerespecteerd worden, dus de kans bestaat dat er hier een zware fout gemaakt werd door het bestuur om z`n leden niet te laten stemmen over het wel of niet verplaatsen van de no kill zone. Daarom de vraag of jullie toch nog naar de algemene vergadering willen komen om alsnog onze ongenoegens te laten noteren in het verslag van de vergadering!!! Uiteraard is het van belang dat we met zo veel mogelijk aanwezig zijn.

    Ook zullen we dan nadien even samenkomen om verder over “ons eigen stukje water” te praten, want er moet een vereniging opgezet worden. De paardenman heeft ook z`n contract nagekeken en kan niet meer opzeggen voor 2009!!! Dus we moeten dit opzetten voor volgend seizoen, maar deze man heeft gevraagd om met een aantal mensen naar hem thuis te komen om verder te praten.. hij wil natuurlijk zeker zijn dat wanneer hij opzegd z`n stuk oever van 1 km wel degelijk door ons zal worden gehuurd. Er moeten volgens mij en de paardenman ook wel degelijk een aantal walen mee in onze vereniging zetelen omdat je toch samen met het waals gewest een controleur moet aanstellen en omdat je via een wettelijke vereniging ook subsidies krijgt voor visuitzettingen die verplicht zijn.

    Dus…. Graag zo veel mogelijk mensen aub!! Wij dachten aan een 20 tal no kill vliegvissers!

    Graag jullie reaktie??

    Mvg

    Luc

  • bert van elswijk

    Luc, ik wens u alle goeds!

  • david

    Luc, het is een goed doel maar ook een eindje weg. Ik weet niet of je de discussie over de VNV jaarvergadering hebt gevolgd hier, maar je kunt je ook laten machtigen door de ‘verwegleden’ (en anderen die je mening delen en niet kunnen komen natuurlijk) om namens hen te stemmen. Zorg er dan wel voor dat je dit goed doet zodat het bestuur deze stemmen niet kan negeren.

    Succes!

    David

  • Luc

    Wees gerust David,

    We zullen alles doen om deze slechte beslissing proberen ongedaan te maken, en hebben zelfs besloten als ze dan nog niet luisteren om dan samen op de algemene vergadering bekend te maken dat we gezamelijk de club zullen verlaten zodat ze toch al minstens een goeie 1200 euro van ons lidgeld mislopen!! Vervolgens probeer ik samen met een paar andere hardnekkige vrienden het volledige no kill stuk van de aisne uiterlijk tegen volgend seizoen uit de club te nemen en in eigen beheer te krijgen doormiddel van de pachters te overtuigen van onze beste bedoelingen…. en misschien een beetje meer huishuur dan!

    Ik heb daar nu al zo`n 20 jaar gestreden om iets gedaan te krijgen, dus ik geef de moed niet snel op…

    Mvg

    Luc

  • secsic

    Volgens de VZW wet is het verplaatsen van een no-kill zone absoluut geen zware bestuursfout. Wat belangrijker is de aanvaarding van een nieuw huishoudelijk reglement (règlement d'ordre intérieur et ses modifications - artikel 13/5) op voorwaarde dat dit vermeld staat op de agenda en zorg dat daar de no-kill zone (opnieuw) afgebakend wordt. Zoniet zorg dan dat dit op de agenda komt. In hun statuten is er echter geen sprake van no-kill zone, wel van visuitzettingen (zie artikel 3). Wil je hun statuten verder gedetailleerd bestuderen ga naar de website www.kbo.be en zoek onder nummer 0415920261.

    Maar je stem laten horen is niettemin belangrijk.

  • Luc

    De link blijkt niet te werken… ben je zeker van deze??

    Mvg

    Luc

  • secsic

    Probeer deze : http://mineco.fgov.be/kbo.htm

    Kiezen voor Public search, vervolgens kiezen voor ondernemingsnummer enzovoorts

  • Luc

    Ok Bedankt!!

    Mvg

    Luc