Haak Maat

  • Dennis

    Hallo,

    min volgende vraag gaat over de haak maat.

    welke haak maat word er het meest gebruikt?

    en ik las net dat in de imitatie regal haak maat 28 t/m 9/0 past.

    maar wat betekent 9/0??

    Gr. Dennis

  • Cornelis

    Dennis ,

    een deel van je vraag is niet te beantwoorden….welke haak wordt het meest gebruikt ? ( waarvoor , door wie etc ?)

    ik bind veel op grote haken omdat ik streamer-fan ben , droge vliegen bind ik bijna nooit…..( ik vis dan ook het liefst op roofvis en het allerliefst op zoutwater..) de haakmaat is dus erg afhankelijk van de visserij en de binder…..

    maat 28 is heeeeeeeeeeeeeeeeel klein en maat 9/0 is BIG.

    grt. Cornelis

  • Dennis

    dus eigenlijk kan haakmaat 16 daar ook in?

    gr. dennis

  • bert van elswijk

    Dennis, volg de goede raad die anderen je al gegeven hebben en ga eerst eens kijken bij een vliegvisclub in juw buurt! Je zult versteld staan van de hulp die je dan geboden krijgt. Bovendien scheelt het je uren achter de computer die je dan kan besteden aan binden! Het is gewoon ontzettend lastig om je langs deze weg op gang te helpen. SUCCES!

    P.S. wil je ons laten weten hoe oud je bent Dennis, gewoon uit nieuwsgierigheid?

  • Noud

    Maatje 16 past prima in een imitatie regal of welke andere vice dan ook. De meeste vises zijn standaard gemaakt om haken voor een redelijk formaat snoekstreamer en haken voor een behoorlijk klein vliegje vast te kunnen klemmen.

    Alleen als je hele grote streamers of heel erg kleine vliegjes wil binden heb je iets speciaals nodig.

    TL,

    Noud

  • Jasper

  • Henk Verhaar

    Dennis schreef:

    >

    > Hallo,

    > min volgende vraag gaat over de haak maat.

    > welke haak maat word er het meest gebruikt?

    10-16 ?

    > en ik las net dat in de imitatie regal haak maat 28 t/m 9/0

    > past.

    > maar wat betekent 9/0??

    Héél groot. Het betekent niks overigens – haakmaten zijn relatief, en niet gestandaardiseerd. Overigens lijkt het me sterk dat een imitatie-Regal een haak, maat 9/0 (die meestal ook een lange steel hebben) onwrikbaar vast zet…

    Henk

    > Gr. Dennis