Voorbinddinges

  • Arubaman

    Peter, als deze wel goed werkt.. dan mag de vorige post gedelete/gecensureerd, net wat jij wilt ;-)

    Nee stelletje viezerikken, daar dacht ik dus even niet aan…. Alhoewel, binnenkort gaat een der NUV-erts ontmaagd worden en momenteel betekend dat maar een ding:

    VOORBINDPRET!

    want je moet niks aan het lot overlaten en goed beschermd op pad gaan als je de wijde wereld in gaat….

    Oftewel de tetanus-prik, de hepatitis, de paludrine… alles is geregeld met de GGD. Omdat Bruin water slecht is voor de visserij zijn er in grote getale diarree-remmers ingeslagen en ga zo maar door.

    En thuis worden ook de nodige uren gespendeerd aan de komende gebeurtenissen, er wordt flink vooruitgebonden. ondanks dat er vast wel een stiekem vise-je mee gaat in de backpack, het grote arsenaal aan vliegen is home-made.

    Wie er allemaal meegaan houden we voorlopig even voor ons intimi, degenen die het publieksgeheim al wel kennen wordt gevraagd de details niet en masse te verspreiden. Als ware guide-x-en (zie Location X) gaan we op zoek naar die idillische bestemming, waar je voor nog geen 5 euro dronken wordt van rum… voor weinig hoopt om muggenvrij te overnachten en de onbeperkte kreeft (kilo's??) waarschijnlijk goedkoper is dan een onsje (100gram) tofu bij de Albert Heijn.

    Uiteraard wilde ik jullie toch een deel van de voorbindpret niet ontkennen en aangezien ik wel vaker op tropisch water heb gevist ben ik dan ook van plan om een goede verslaglegging van een maidentrip en de reis in het algemeen voor jullie op het net te zetten.

    Voorlopig beperkt het zich tot voorbindpret, plaatjes van gebonden “vliegen” althans… gebonden? soms is plakken en knippen en epoxy-en een groter onderdeel van de sport dan het binden, maar gelukkig mag dat bij zoutwater purisme…Ach ja, what the heck. nog minder dan 2 weken!!!

    Bij deze even de productie van afgelopen weekend:

    Op de voorgrond de witblauwe variant van “La Muerte”, oftewel De Dood… Ook wel bekend als Stu Apte's Tarpon fly.

    Deceivers, met een extra verassinkje..

    overzicht van een rijtje gebonden/plakte vliegen. Het oranje legioen in het midden is een orange variant van de “green cookie's” (chasing silver) Op de achtergrond een collage van foto-tjes van de trip uit december, om de pret nog meer te verhogen.

    Pearl blauw-witte/Gouden geel-rode Crease flies, helemaal rechts nog een paar Cockroaches (oftewel feyenoord-supporters, uhm pardon… kakkerlakken )

    De twee Crease-fly varianten. Ik ben nog niet geheel blij met de fotografie, maar de fotografe ligt al op bed en aangezien het ook een boys only trip wordt moet ik toch ook oefenen in het zelf maken van foto's….

    Mensen, we keep you well informed!!!

  • vliegvissen.startpagina.nl

    Tja Sander, soms lukt het even niet he, maar de vorige is weg hoor, veel plezier met je voorbinddinges :D en bedankt voor het delen.

    Peter

  • David

    o boy o boy o boy, ik geniet nu al mee! Ben erg nieuwsgierig welke plek/stek het geworden is, nog ff dromen dan.

    David

    PS: heb je het zwemgedrag van je creasers al eens getest?

  • Cornelis

    ziet er goed uit sander…. geen bones op deze bestemming ? ( kzie geen charlie's en gotcha's…)

    veel voorpret alvast…

    grt. Cornelis

  • tom

    Lekker Sander, je laat niets aan het toeval over zo te zien, en gelijk heb je.

    Een weekje HEERENLEED in de tropen, dat moet mooie verslagen kunnen opleveren. Gelukkig weet ik zelf nog niet wat ik mis vwb tropissche vistrips, wel op de Malediven geweest maar daar alleen maar in het water gelegen. Ook leuk trouwens.

    Veel voor(bind)pret!

    Grtz,

    Tom

  • Jelsema

    Leuk! Geen betere pret dan voorbindpret!

    Succes aldaar

  • Arubaman

    Ha Cornelis,

    ik schreef dat het de productie was van afgelopen weekend… Niet mijn levenswerk;-) Uiteraard had ik niet zo heel veel vliegjes meer na Aruba, maar ook clousers, charlies en gotcha's worden volop gebonden, net als merkin en turneffe crabs voor die vis die heel hoog bovenaan het lijstje prijkt.

    Maar in principe kunnen we er ook bones tegen de schub aanlopen.

    ps. mooie site had je gelinked en ga vanavond mischien nog wat foam spulletjes binden.

  • harmpie

    Goed weekend gehad Arubaman.

    Had je een aanval van werklust , prachtig man.

    Harmpie

  • David

    ehhh, roosterfish?

    ik gok: florida

    ik gok nog eens: mexico

    en mocht het nu toch tobago worden, daar weet ik nog wel een heel leuk diy hutje op het strand voor weinig

    2 weken voorpret nog man man wat wordt dat zwaar :D

  • Edwin Kerssies

    Zou toch zeker wat vliegen gebonden op bredere haken, new circle hook style zegmaar meenemen, vele tarponvliegvissers zweren erbij…

    Ik heb hier een aantal op gevangen:

    en tja zoals jullie weten, turbo poppers…