vakantie luxemburg our info?

• martijn severin

hallo allemaal ik ga een weekje met mn vriendin naar luxemburg (camping kohnenhof) aan de our in augustus. iemand ervaring daar of tips?lijndikte,stekken etc. alles is welkom alvast allemaaal bedankt.

(ik heb al gegoogled sites bekeken maar hoe meer info hoe beter )

• Peter (Webmaster)

Cees Hagoort, deze is voor jou !! :D:D

• martijn severin

hahahaha ben benieuwd ga zo door peter ben in afwachting hahahah

• Peter (Webmaster)

ik zal je even een verslagje brengen, ik heb namelijk ook jaren in de Our gevist en kom er nog steeds één keer per jaar, as vrijdag ben ik er overigens weer, een paar km verder aan de Duitse kant, ik zal je een stuje mailen wat ik een aantal jaar geleden heb geschreven voor diverse internetsites en bladen.

succes

Peter

• Peter (Webmaster)

Ik bedoelde natuurlijk mailen, ze zijn onderweg.

Peter

• martijn severin

kijk dat bedoel ik nou perfect toch, ik ik kijk uit naar je verslag helemaal te gek

• sjoerd

Heel vreemd daar in Luxemburg. We waren er in de meivakantie. Ik zag kneiters van kopvoorns in de Sure in Echternach. Terwijl ik wel vergunning kon krijgen voor de rivieren IN Luxemburg en IN Duitsland. kon je pa sin de GRENS Sure vissen na 15 juni, volgens hengelsport Toni in Echternach. Vreemde situatie dat je in beide landen wel mag vissen maar niet in de grensscheidende rivier tot 15 juni.

Het is maar even een weet. Overigens nog wel leuk gevist in de Sure.

• martijn severin

peter je bent geweldig perfecte info daar kan ik zeker wat mee.wordt niet uitslapen voor mij hahaha (arme vriendin) hardstikke bedankt nog

• Kees Hagoort

Hallo Martin

De Our is voor mij een bekende rivier, maar altijd in het voorjaar, echter niet bij Kohnenhof, maar iets stroomopwaarts. Dit is eigenlijk de beste tijd.

Maar ik heb een aantal keren in het najaar (sept/okt) op Kohnenhof gestaan.

Wadend vissen is dan (in najaar) helaas verboden.

De kosten voor het vissen bij de camping zijn € 10,- per week.

Het 1e jaar, ik weet niet meer precies wanneer dit was, was dit zeer sucsesvol.

Toen gevist met zowel vliegenhengel als met een werphengel.

In dat 1e najaar zag je veel kopvoorn en barbeel in snelle stroming staan, met de werphengel en een paar zware loodjes en een klein blokje kaas of worst zeer veel grote kopvoorns en barbelen gevangen. Met de vlieghengel was het toen ook matig.

Het jaar daarna was het in het najaar (sept/okt) zeer slecht, een paar kleine kopvoorns met de vlieg. Daarna nog enkele keren in het najaar op Kohnenhof, met matige resultaten. Ik denk alleen dat het in de zomerperiode daar erg druk is.

Wat je ook wel in die tijd kan proberen is het 2e meer van Weiswampach.

Er zijn daar 2 meren, maar het 1e meer is vanwege recreatie in de zomer voor vissen gesloten. De kosten zijn daar € 8,- per dag.

Voor de rest kan ik je voor de zomerperiode daar weinig bruikbaar advies over geven.

Kees Hagoort

• Kees Hagoort

Martijn

Hier nog een paar foto's van Weiswampach.

Daar ben ik dit voorjaar vanaf een camping 2 keer naar toe geweest.

Foto's zijn van dit voorjaar bij meer 1.

Kees