Ik weet niet maar de prijs van een vlieg zit hem niet in de kosten van de materialen. Natuurlijk spelen de kosten van materiaal een rol maar het uurloon van de vliegbinder is een veel grotere component, Daar komen bij de huisvestingskosten (verwaring onderdak meubilair enz) premies en ga zo maar door. Ten minste als je het commercieel wil doen.
De vraag wat wil je per uur verdienen, dit moet je verdisconteren over het aantal vliegen die je in een uur maakt en daar komen de materiaal kosten bij??
Ik ga geen rekensom maken maar volgens mij komen we al snel tot de conclusie dat op de vliegen die aangeboden worden verlies geleden wordt. Want hoeveel vliegen kan je in een uur maken, 10 of 12 (klinkhamers) maar wellicht meer of minder afhankelijk van het model en soort
Wanneer je de materiaal kosten er in mijn ogen dubbel uit haalt kan je voor een leuke prijs een vlieg verkopen en dus ook gratis uiteindelijk je eigen bindmaterialen inkopen dat lijkt mij een mooie verhouding. Dat we er vervolgens ook nog uren in gestopt hebben moeten we voorlief nemen. Het is tenslotten voor de meeste van ons een hobby en geen werk.
Martin