Allbright tackle XX -rods ?

• david

Tijdje terug wat spaarzaam US forumnieuws gevonden over deze hengel/dit merk. Werd vergeleken met de sage TCR en enkelen die zich afvroegen waarom de grote sell-out was in 2008 werden door anderen gewezen op hun meer dan goed ervaringen mbt service en garantie.

en u have mail..

• Ger Schuit

Zit nog fijner in elkaar …….

Redington maakte al jaar en dag hengels in China, en ging bijna failliet, de eigenaar Jim Murphy verkocht Redington aan Sage, want Sage wilde over de produktie faciliteiten van Redington beschikken alsmede over de afzet die Redington had in het foodmarket/K-market achtige kanaal.

Jim Murphy investeerde de met deze overname gemoeide munten in een nieuwe onderneming …. Allbright Tackle (volgens mij inmiddels ook ter ziele) en liet weer hengels produceren bij de fabrieken waar hij destijds Redington liet bouwen.

Inmiddels geeft Jim Murphy leiding aan de eind vorig jaar gelanceerde distributie van Hardy USA…… en zal Allbright Tackle daarmee wel history zijn, toekomstige garantie aanspraken zullen naar alle aannemelijke waarschijnlijkheid ….. een geval van helaas worden…….

De nieuwste Redington's hebben wel heel veel weg van Sage, maar ik denk eerder dat het andersom is……. de nieuwste budget Sage's lijken wel heel erg op de Redingtons ……. maar er wordt natuurlijk gezwegen als het graf……. over een paar staat er vast doodleuk in de catalogus …..d-d-d-dat ze doorgaan met het produceren en ondersteunen van hun fabrieken in China en op die manier een blijvend steuntje blijven dragen aan de ontwikkeling van China oid…. ik kijk nergens meer van op …….

Grtz., Ger.

• Ger Schuit

Ger Schuit schreef:

>

> ……. over een paar staat er vast doodleuk in de catalogus …..

had moeten zijn: over een paar jaar staat ……

Hardy maakte ook altijd alles zelf, momenteel komt 98% van Hardy volgens de CEO uit China, de 2% die nog in de UK wordt gemaakt, zijn hooguit enkele exclusieve reels die in een kleine oplage worden gemaakt en de Gladstone SplitCane hengels…..

• Ger Schuit

Je zegt het al ….. in de USA zelf…… , maar hier gaat net als bij zo ongeveer T&T maar dan zelfs nog duurder…. bij sommige hengels rekenen ze zo ongeveer 60 euro voor een reparatie + UPS voor wereldwijde versturing (+ zo'n 75 euri dus)…..

Ik ben een tijdje met ze in gesprek geweest anderhalf jaar geleden, maar het service verhaal bleek de bottle nek…..