Voorbinddinges

• Dion

Nondeju Sander dè ziet er goet ùùt. Ik weet nog degge de lèste keer zit dè dè broabants zo moeilijk te verstoan war dus docht ik dè ik jou dè dan mar un bietje moes prebere te lere.

Ut zèn verrekte schoan vliege en ik zò wille dè ik meekos woar gullie noar toe goat. Ik wil dè ok wel, lekker in de zon en un bietje kreeft ète en un bietje visse en un bietje zùùpe.

Afijn dè witte gè wel dus loat de vollegende keer mar iets hóre as ge wir van die wilde planne hèt want dan goa ik wel mee as da màg van die aandere manne die òk meegoan.

Als je er niet uitkomt stuur dan maar een mailtje en dan zal ik proberen het te vertalen in ABN

Maar volgende keer houd ik me wel aanbevolen om mee te gaan

Groeten

Dion

• Brian

Ook van mijn kant worden de voorbereidingen opnieuw getroffen. De dagen gaan te langzaam om het moment. Werk is saai en het weer is veels te koud. potverdorie ik wil weg, maar nog even een paar extra vliegjes binden, just in case

Raar eigenlijk, het maakt niet uit hoeveel vliegen je al hebt gebonden, je blijft het idee houden dat je niet de juiste hebt :)

ps welke vlieg bedoelde je nou Edwin, ik kan hem niet zien. Enne Turbo poppers…. we willen er wel een paar uit testen hoor :)

• Edwin Kerssies

Laatste doos is perfect voor tarpon, deze bedoelde ik, maar jouw vliegen zijn bijna 1 op 1…

Vliegen zien er super uit Brian, weinig meer aan doen, straks kun je geen keus meer maken. Zal wellicht nog wat echte grote streamers meenemen (you never know) en wat matching the colours, maar mijn ervaring is dat de bone helemaal niet zo kieskeurig is als wel eens wordt verteld - dit geldt overigens voor bijna alle vissoorten muv karper - enfin wellicht nog, zoals eerder verteld, de kleuren van garnalen voor bone aanpassen aan de grondsituatie. Btw ik ben geen crease fly fan en vaak slecht lopen door het water, vind het ondingen, maar bewijs me het tegendeel! :D

Stuur me ff je adres…

Latersss, Edwin

• Sailfish

Potverdikkie Brian, dat ziet er echt top uit!

Had al eerder door dat je flink aanleg had voor dat hele binden, maar hier neem ik echt m'n (vis)petje voor af.

Kan wel goed zien waar je je zinnen op gezet hebt, die tarpons gaan het zwaar krijgen met je :D

Jullie maken mij ook wel nieuwsgierig hoor, ik hou het ook op Mexico.

Goed bezig mannen, ik zie de movieclips tegemoet!

Richard

• Arubaman

Ha Edwin,

ik wist dat het die foto was…

Het is je vast wel opgevallen dat ik een gelijksoortig streamertje in dezelfde kleur heb gemaakt (ik weet, geen mooie afwerking met oogjes etc.). 3 keer raden welke foto mij tot die kleur heeft geinspireerd ;-)

Bestaan er ook complete DIY bindpatronen van je Turbo-popper? Persoonlijk vind ik het het leukst om alles zelf te doen, geeft me meer voldoening als ik erop vang. en gezien het patroon geloven we inderdaad dat een turbo-popper vangerig kan zijn.

• Jasper

heel veel; succes en plezier met jullie voorbind-unit!

En leuk weer vorige week een NUV-er ontmoet te hebben. Jullie hebben volgens mij een erg goede bestemming gekozen om wat grafiet te kraken.

Vergeet niet even wat LIKKOE te roepen om de vogeltjes ter plekke gelukkig te maken :D

• Edwin Kerssies

:D

Mbt de turbo gevallen en diy. Eigenlijk niet, alhoewel alles zelf gemaakt kan worden. De turbo popper bestaat uit 2 foamcellen die je lijmt middels een lijmpistool. Vervolgens lijm je de meegeleverde schakel (waar chenille omheen zit) onderin de popperkop en zet je een splitring erachter vast. In die splitring kun je een vlieg naar keuze prikken. Het is best een karweitje, maar dan heb je ook wat. Het meest ideaal is nog dat er redelijk goed mee te werpen valt, omdat de “open” kop weinig luchtweerstand biedt. Je wewet zelf wel wat voor drama het kan zijn om met een dikke creasefly, of een flinke popper tegen de harde tropische wind in te gooien…

• David

Yo Edwin dat zijn fraaie popperts! Ook al eens losgelaten op roofblei?

Aangezien wij in dezelfde business zitten (ik lever innovatieve communicatieproducten, klanten bestaan voor 80-90 % uit reclame- en communciatiebureaus) vind ik dat we maar eens een projectje moeten doen samen. Betaling komen we wel uit :D

@ Brian allemachies lekkere voorbindpret, let op met zware haken en dito winden dat er geen verbandellende van komt ;-)

Stervensbenieuwd inmiddels waarheen de reis gaat…

• Jasper

ps, vergeet niet een extra vliegenlijntje mee te nemen! Zul je daar redelijk moeilijk aan kunnen komen. Jullie kunnen van mij wel een nooit gebruikte WF12F Rio tarponlijn lenen, of je koopt 'm zelf voor 25eu bij Handy