leren vliegvissen

• mike

hallo mede vliegvissers, ik ben michael 27 jaar .

heb vandaag mijn eerste vlieg hengel gekocht. na het inelkaar zetten brak mijn top deel al af :( het is nl een 4 delig.

mijn vraag is eigenlijk wie wil mij wat fijne kneepjes van het vliegen leren. evt tegen vergoeding. zelf ben ik woonachtig in dordrecht en bevis regelmatig het oostvoornsemeer. Dus wie heeft er zin om een leek deze mooie manier van vissen eens te leren en mss meteen eenleuke visdag te hebben. evt kunnen we ook naar een forellen put gaan.

alvast bedankt en vriendelijke groet michael, email: spikiemikie@hotmail.com

• Vassenden

Mike, zoek een vliegvisclub en wordt lid. Binnen de club zijn er altijd leden, die je wegwijs kunnen maken. In Spijkenisse vind je de vliegvisclub Spijkenisse; heel eenvoudig te vinden via hun site op het internet. Het is een flink grote club met zo'n

honderd leden, waaronder heel bekende vliegbinders en werpers…… Enne, de club

zit dicht bij het Oostvoornse Meer……….

Mvgr.

Vassenden

• Kees Pootjes

V.V.C Drechtsteden

Mike,

In Dordrecht zit deze club.

Als je naar vliegvissen.startpagina.nl gaat en je kijkt bij clubs in Zuid-Holand dan vindt je deze club…………en weet je alles.

Mzl

Kees

• Wil SP

Mike , een goede basis is alles . Ik heb een aantal jaren geleden een curcus bij de VNV gevolgt. Lokatie Wilnis. Je leert er echt van alles . Pakken ze echt goed aan. Ook leer je dan meteen mede beginnende vliegvissers kennen. En daar ga ik nog wel eens mee vissen.Succes

• Inderk

Of je volgt de vliegviscursus bij de NNVV. (als je in de buurt van Assen woont).: http://www.nnvv.nl/

• greg

Hoi Mike,

Vorig jaar heb ik na wat eerdere vliegvis-avontuurtjes mijn eerste fishing rod aangeschaft, hierdoor ben ook ik met het vliegvis “virus” besmet geraakt en zou graag d.m.v. een vliegviscursus de techniek van het werpen leren.

Mocht je het leuk vinden om een keer iets af te spreken dan kun je me een PM sturen.

P.S.

Als er leden zijn die misschien iets aan kunnen raden m.b.t. een vliegviscursus, waarbij je op een leuke manier (bijv. een stukje theorie en misschien iets over het binden) het werpen eigen kan maken dan hoor ik dat graag!

Groet Gregory

• Inderk

Greg,

Ga eens kijken bij de NNVV, daar wordt de gehele basis bijgebracht.

Binden, werpen en natuurlijk ook……vissen