braided leaders

• kampo

hallo,wie kan mij helpen aan een schema om braided leaders van flyline backing

te maken

ik heb het jaren geleden gelezen maar ben de info kwijt

ik zelf heb op groot rotterdam gekeken maar datis niet wat ik bedoel

het ging zo dat je op de flyline backing met een punt zette op verschillende maten daar knipte je twee draadje los en trok deze er uit zo onstond er een taperend leader

wie

kampo

• "Sunshine"

Kampo,

Op mijn website staat een stap-voor-stap beschrijving. Je vindt hem bij Handy Craft/Knutselen.

Veel plezier.

M.M.R.,

“Sunshine”

Homepage: www.realsunshine.tk

Email: realsunshine@planet.nl

• Ger Schuit

Alle braided leaders zijn 3 keer NIX ……. :D

Zei ik nog maar een half jaar geleden tegen iedereens die het horen wilde …… ik ben niet echt om ….. al die zegmaar getwiste leaders van binddraad en dergelijke vind ik maar niets, dan blijf ik gewoon vinden, wel lekker sopel, maar naar mijn idee iets te soepel…..

Ik had natuurlijk een aantal mannen stevig op de staart getrapt ….. daar is normaal niets mis mee, gebeurt mij helaas ook elke week, maar ja wie de bal kaatst …… kan hem ook terug verwachten.

Ga ik dan stoppen met kaatsen ……… kan ik niet ;)

Vorig jaar kreeg ik een zelf gemaakte leader (eerlijk gezegd moet ik bekennen dat ik niet meer weet van wie ….. ik dacht van Eduard of van Inderk) …….

Nu vis ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig, maar laatst heb ik die leader eens geprobeerd en moet ik toegeven dat mits goed gemaakt, zo'n leader eigenlijk best goed is……..

• Paul Dun

Zo Kampo nu heb je een antwoord en een…………………….?

Grtz.,

Paul Dun

• Karel Gol

Op www.trutta.de in de do-it -yourself sectie staan verschillende manieren van gevlochten leaders maken beschreven. Gevuld met mono, verschillende diktes met lusjes verbonden en zo. Zelf wil ik nog wat getwijnde leaders maken uit 1 stuk nylon.

Karel

• leon j.

op een rivier vind ik braided leaders waardeloos, ik zal nog een keer wat redenen op een rijtje zetten, het wordt me nu te laat

• leon j.

oke, toch maar even, ik citeer mezelf:“Probeer op stromende water nooit een gesterkte leader te werpen, maar houdt op het laatste moment de lijn even tegen,zodat je leader in bochten op het water komt te liggen.Zo gaat je vlieg minder snel dreggen. Om deze reden is het nut van een gevlochten leader meteen twijfelachtig. Een getrokken leader van monofil werkt niet alleen beter, maar verstoort ook veel minder vis. Een gevlochten leader landt hard op het water en het minder zichtbare monofil deel is aanzienlijk korter dan bij een getrokken leader. Die wordt sneller door de stroming gegrepen en dus begint je vlieg eerder te dreggen. Vooral bij sterk wisselende stroming, bijvoorbeeld een sneller stroompje voor een langzamer, waar de vis ligt, maak je met een lange getrokken leader meer kans”

• Inderk

Hij was niet van mij Ger……

Maar ben benieuwd waar ie van gemaakt is en hoe.

• Ger Schuit

Kijk daar is over nagedacht !