daar wordt je toch ziek van?

• Fred

Ja, ik ben in het verleden best wel ruig omgesprongen met het milieu, maar zoals Inderk zegt, als je de natuur gaat beleven ruim ook ik regelmatig rotzooi op, zowel langs de waterkant als in mijn woonomgeving.

Groet'n Fred

• Ted Theisen

Ik denk dat iedereen wel eens een stukje nylon heeft laten vliegen. Tot dat je eens een vogel verstrikt hebt gezien in ons afval. Dan doe je het nooit meer. En vliegvissers laten in ieder geval op het Oostvoornse meer ook vaak rommel achter. Regelmatig heb ik een net vol blikjes gehad op mijn weg terug naar de auto over de dammetjes.

Greetz Ted

• Hans uut Zwolle

Ik vind dat je tot op zekere hoogte gelijk hebt Henk, nylon is weliswaar een inert materiaal, maar als een vogel een stukje van een centimeter opvreet bestaat er wel een kans op een darmperforatie, met name als het wat steviger nylon is…dus helemaal veilig is dat ook niet volgens mij…

Groet'n, Hans

• Henk Verhaar

Nou, met al die vogels die steentjes inslikken om in hun spiermaag graantjes te malen…

In theorie heb je gelijk, maar dat geldt voor heel veel natuurlijke en afvalmaterialen…

Henk

• Inderk

Ik heb mijn autosleutels altijd paraat als mijn vismaat en ik plotseling het idee krijgen om nog ff een uurtje te gaan vissen. Hij vergeet regelmatig om eerst even ouderwets te gaan downloaden voordat wij heen gaan.

En ik kan en mag hem niet toestaan dat hij in de vrije natuur gaat downloaden.

Dan heb ik al die beelden en geluiden voor me van loeiende sirene's, geluidswagens door de woonwijken, trauma heli's en mannetjes in witte pakken met gasmaskers op. Hij mag mij auto dan even lenen om naar huis te gaan zodat hij daar Bouterse op de metro kan gaan zetten. Da's véél beter voor het milieu.

Dus ik hoor hem graag zeggen “Henk, ik heb NU je autosleutels nodig!”