Wie van de 10?

• Inderk

Wie van de 10 gaan vis opleveren voor Rudy komend jaar?

Deze gaan morgen op de post. Heb veel gezocht op het www. en kwam o.a. dit soort patroontjes tegen voor de rainbow's, dolly's en Coho's.

Mijn bindsels halen geen Pootjes/Noorman kwaliteit, maar heb wel plezier gehad in het zoeken en binden. Weer wat geleerd! En daar was het mij om te doen.

• Jelsema

ik zet mijn bet op de polar magnus met crystal… die lijkt me ‘mind-blowing’ om in de woorden van Geller te spreken..

Sympathiek verhaal!

Cheers

Jelsema

• Ted Theisen

Ik ben bang dat ze allemaal gaan vangen Inderk. :)Harstikke top dat je voor een collega vliegvisser bind. Zo ben je er toch een beetje bij. Maar de verhalen achteraf over de vissen die hij met jouw vliegen heeft gevangen daar kan weinig tegen op. Je wilt niet weten hoeveel plezier ik al in mijn vliegbinders leven heb gehad aan die paar vliegjes die je voor een ander heb gebonden. Maar ook aan de vliegen die ik op mijn laatste tripje Noorwegen mee gekregen heb van Floris. Conehead Woolybugger, moeilijke worp naar een forel die ik al een paar keer had zien springen. Alles zat ff mee, lijn liep goed drift OK, ram aan de anderkant, stevige dril, en mijn mooiste vis van de trip was een feit. Helemaal leuk als je elkaar dan weer ziet op de club. Maat vraagt en was het nog wat? Dan jij. Je raad het nooit, die vliegen die ik van jou had mee gehad nou……………………………………………Bier, nou ja meen je niet echt? Ja echt wel Bier………………………….Knal jongen niet te kort !!!!!…..Bier…..'t is dat Harry me vast had. Bier………..Paste net in m'n net…………Voor de rookpan moest ie in vieren.Bier…..Drie dagen van gegeten. Bier……..8 ponds fluocarbon hé bijna mijn hengel naar z'n malle grootje. Bier…. Tandjes nou moet ik lopen naar huis. Jouw schuld met die klote vliegen van je;)

Ted

• rudy

henk,

Wat een aanvulling voor mijn vliegendoos…ben er echt heel blij mee.

Ze gaan allemaal een duikje maken in alaska en zal er zorg voor dragen dat er een mooie vangsten mee gedaan worden.

Wisky is trouwens vrijdag onderweg gegaan…

gr Rudy

• sjoerd.s

Mooie vliegjes maaaaaaaaaaaaaaar toch niet naar Alaska zonder zalmeitjes????

Daar zijn die regenbogen en dollies dol op.Je vangt ze immers niet voor niets achter en zelfs tussen de paaiende zalmen, Maar ja dat is bindtechnisch geen uitdaging. Gewoon een op een zalmeitje gelijkende kraal op de leader schuiven, haakje aan knopen en gaan met die banaan. Vangt als de wiedeweerga

• rudy

sjoerd,

Bakken vol met zalmeitjes heb ik klaarstaan in alle kleuren…maar ik zeker de vliegen van mijn mede-prikborders een kans geven…

alleen zalmeitjes is niet helemaal mijn ding zeg maar…

gr Rudy

• Inderk

Dat weet ik Sjoerd.

Maar het ging mij juist om het leermoment om iets te maken voor een visserij waar ik ik nog niet eerder iets voor gebonden had.

Egg sucking leeches kwam ik ook overal tegen net zoals de zalmeitjes.

Ik heb weer iets opgestoken op het gebied van binden, daarom had ik ook gereageerd op de oproep van Rudy. (dat ik daarvoor iets terug zou krijgen is en was voor mij niet de insteek geweest) Toen ik begon met vliegvissen en binden, ben ik geweldig op weg geholpen door diverse vliegvissers. En ik wil graag iemand helpen want ik weet onderhand wel hoe de gemiddelde vliegvisser in elkaar zit.

Die helpt een ander graag op weg om beter te leren vissen en binden.

En voor mij geldt dat ik nog heel veel moet leren……..en hoe kan je dat beter door zo iets te gaan doen. Dus als men ook tips heeft om mijn haakdecoraties te verbeteren of dat b.v. een bepaalde verhouding niet klopt, dan hoor ik het graag!

Zonder op of aanmerkingen zal ik niet beter worden, daar leer ik van!

Oh ja, voor zalmeitjes en leeches…..kijk hier maar ff.: http://www.alaskaflyfishingonline.com/fieldnotes/eggsucking.html

groet'n

Henk