Krimpkous enzo

• Greekflyfisher

Hoi,

Wat is de minimale en maximale temperatuur om krimpkousen te krimpen en het maken van loops aan vliegenlijnen?

Wil een verfafbrander kopen, maar de meeste beginnen bij 50 graden celsius en vervolgens stand 2 op ca. 300 graden C. en stand 3 ca. 500 graden C. Weet niet of de laagste temperatuur hoog genoeg is en bijvoorbeeld de 2e stand te hoog?

Uiteraard kun je de werking ook deels beïnvloeden door de afstand afbrander en kous te verkleinen/vergroten.

Groet, Kyriakos.

• Ryan

Lukt het niet met een Föhn Koeli? Bij 500 graden C blijft er denk ik weinig van je mantel over.

Is het voor onderstaande methode?

http://home.hetnet.nl/~bindplezier/zalm%20smelt%20lus.htm

Succes en Gegroet,

Ryan

• janm

Koelie, een verfbrander bestrijkt een veel te groot stuk (van je lijn) Als ik een lusje maak met de Sepp Fuchs methode haal ik gewoon de vlam van een aansteker er snel langs op een paar centimerer afstand. Even oefenen. Moet net niet bruin worden.

Gr

Jan

• sexyloops

Verfstripper gaat perfect

En dat te grote stuk wat je bestrijkt onzin nooit gehoord van opzet mondje zeker. Is zelfs veel preciser dan aansteker vlam

• berry

Hoi Kyriakos,

ik gebruik altijd de waterkoker.

Werkt prima, en je hebt het voordeel dat er niks verbrand.

Groeten Berry.

• Bert Martens

Berry

Hoe doe je dat ?

Komt er dan geen vocht/water in de las ?

Gr

Bert Martens

• Greekflyfisher

………….fohn nog niet geprobeerd.

wel kokend water, maar dat is niet heet genoeg. krimpkous krimp niet maximaal en lijncoating smelt niet. daarna nogmaals met aansteker gedaan, dat werkt wel, maar duurt langer ivm vocht dat in de kous zit, maar dat gaat er langzaam uit.

op zich heb ik een goede methode “gevonden” (afgeleid van een LOOP adapted schietkop DH hengel) maar de krimpkous die ik gebruik blijft niet soepel genoeg. indien ik soepele krimpkous kan vinden, nu heb ik doorzichtige, dan krijg je een mooie en stevige verbinding.of het uiteindelijk stevig genoeg is voor een extreme dril moet dan blijken.

lus maken gaat alsvolgt:

je maakt een lus (U) van bijvoorbeeld 5 cm runningline (bijv. drijvend voor een drijvende lijn) en die stop je met de 2 losse uiteinden in de krimpkous. de vliegenlijn waar je de lus aanmaakt steek je aan de onderkant van de kous erin. je hebt dan een lijn met lus maar dit alles zit nog los in een de krimpkous.

dit alles - wat in de krimpkous zit en aan de randen van de krimkous - laat je krimpen en smelten en dan krijg je een mooie dunne drijvende lus (in dit geval) en een verdikking vóór de lus met een mooie overgang. nadeel is dus de soepelheid die stukken minder is en de sterkte is goed, maar hoe sterk? zelf krijg ik het niet kapot als ik eraan trek, maar dat wil niet zeggen dat de maximale sterkte van de vliegenlijn behouden blijft.

Iemand ervaring met krimpkous die wel echt soepel blijft? ik heb begrepen dat dit soort krimpkous bestaat maar die is zwart van kleur.

groet, Kyriakos.