head cement/thinner gevaarlijke vloeistoffen?

• Gerard

Ben al een beetje aan het pakken voor de vakantie. Wil ook wat bindspullen meenemen en nu heb ik toch een vraagje aan de heren die hier ervaring mee hebben. Ik vlieg met de KLM naar Azie en ik wil wat head cement , thinner , epoxy en lijmen meenemen is dit toegestaan?

• Peter (Webmaster)

Als je het gewoon in je bagage meeneemt en niet in je handbagage mag dat volgens mij wel, ik zou het wel even checken op http://www.schiphol.nl/OpSchiphol/BagageHandbagage/BagageHandbagage.htm

Peter

• Arubaman

Mits in niet te grote hoeveelheden mag dat gewoon mee in de normale bagage. ik zou het niet in de handbagage meenemen, dan is het vragen om gezeur.

De standaard epoxy/head cement verpakkingen zijn zeker niet te groot qua hoeveelheid.

Tip:

doe elke stof nog in een aparte ziplock zak, en het geheel no in een curverdoosje. Mocht er dan iets kapotgaan in het bagageruim (kan bijvoorbeeld door temperatuur, drukverschil, gooien met koffers of een combinatie) dan zit niet je kleding en alles ermee onder. Ik weet van iemand die zijn secondelijm en reel in eenzelfde tasjes had en wiens backing voor eeuwig op de reel zal blijven…

• Henk Verhaar

Veel head cements hadden gechloreerde koolwaterstoffen als oplosmiddel – gezondheidskundig wat minder, maar in elk geval niet brandbaar…

Ik vlieg al jaren met mn bindspullen naar allerlei beurzen, en nam ze ook mee toen ik in Nieuw Zeeland ging vissen. nog nooit problemen gehad, en ik weet zeker dat ze regelmatig mijn tassen hebben doorzocht. Wel een keer teruggeroepen om te laten zien wat dat grote, Roentgen-ondoorzichtige ding in mijn bagage was – de baseplate van mijn vice dus…

Henk

• Henk Verhaar

Hah, instant large arbor…