Vispas binnen!!!!

• Eelke

Hey,

mijn vispas is binnen dus ik kan morgen of overmorgen meteen Hitland induiken en de snoek achterna zitten.

Heeft iemand nog enige tips over plekjes die ik niet mag missen bij Hitland?

TL,

Eelke

www.flyfish-diary.tk

• Smartie

Hoi Eelke,

waar in de lijsten van viswateren staat dat je uberhaubt mag vissen in Hitland?

Smartie

• Martin

Heb mijn vispas ook binnen, maar vind die lijsten nogal onoverzichtelijk, hoe kan ik in enigszins vreemde omgeving zien hoe een bepaald water heet en of ik er wel of niet mag vissen? Moet volgens mij veel beter kunnen.

• Eelke

Hey Smartie,

ik heb ooit hier een aantal maanden geleden gevraagd of de vispas voldoende was om in Hitland te mogen vissen. Kreeg toen te horen van wel.

Weet iemand dit zeker?

Eelke

• Smartie

Het enige dat ik zeker weet is de dat de tocht langs het fietspad De Mient (bij gemaal de Mient blz 29 van de viswaterlijst van Groot Rotterdam wordt aangegeven.

Dus vanuit de verenigingsvergunning van Groot Rotterdam en neit van de vispas.

Als Hitland in een vergunning is opgenomen zal dit meer waarschijnlijk in de rechten van een plaatselijke Capelse of Nieuwerkerkse vereniging zitten.

Maar als ik het niet goed heb hoor ik graag waar dan staat dat je er met de vispas mag vissen.

Let wel, bij controle moet jij bewijzen dat je er mag vissen en dan zeggen dat het volgens de prikborders wel goed zat komt niet sterk over :-)

Smartie

• OMBRE

ik lees (en ook de BOA kan dat op mijn mobiele internetverbinding aan de waterkant lezen :-) ) op www.hitland.info…..onder het kopje “recreatie”…..

Vissen

Hitland beschikt over veel water. Logisch dat dit water door vissen bevolkt wordt. De, voor de hengelaar meest interessante vissoorten van Hitland, zijn de Brasem, Snoek, Karper, Baars, Zeelt, Ruisvoorn en Blankvoorn.

In vrijwel alle wateren van Hitland zitten deze vissoorten, maar de beste stekken bevinden zich aan de grote plassen van Hitland-Zuid. Hier is het water het diepst, zijn de oevers goed toegankelijk en hoeft u niet ver te lopen met uw spullen. Halverwege de Molenwetering, het lange water dwars door Hitland, is overigens een lange steiger aangelegd, waarvan u natuurlijk ook kunt vissen. Daarnaast is een vissteiger voor minder-validen aangelegd in Hitland-Zuid, naast het gebied van de golfbaan. Het Recreatieschap heeft geen visrecht uitgegeven. Daardoor is vissen met slechts een algemene visakte toegestaan, evenals het vrij meenemen van vis.

Zoooo…nu jij of hij weer…..

gr.

OMBRE

Ruud Beekveldt

• johan

zoals Ad Swier ook al eens aangaf… volkomen absurd dat je zo'n mooi klein pasje hebt en dan die bibliotheek aan folders en boekjes mee moet nemen. Lijkt me dat juist DAT aan de controleur overgelaten kan worden? en dat je gewoon WEET waar je wel of niet mag vissen. Dat dus vantevoren even opzoekt.