Rio DC300 vs Loop Adapted Shooting Heads

• Peter Berkenbosch

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de Single Hand Adapted Shooting Heads? (http://www.looptackle.se/website1/1.0.1.0/576/1/index.php)

Lijkt me wel wat namelijk… geen “geklooi” met reserve spoelen e.d…

maaaar.. voor de Noorse kustvisserij heb ik een RIO DC300 liggen, die zou ik dan vervangen met een schietkop van Loop. Hierbij denk ik dat de ‘Sink II V’ het meest geschikt is. Met een zinksnelheid van 5.5sec/m moet het wel lekker snel naar beneden gaan denk ik.

De bedoeling is dat het die schietkoppen op een #8 komen en gebruikt worden voor snoekvisserij en zoutwatervisserij..

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

• troutbuster

Peter,

kijk ook eens naar de T -8 schietkoppen van Rio, ik gebruik ze op de rooblei/baars en zeebaars, 8 grains per voet standaart 30 voet, maar gewenst op maat te knippen. ik gebruik de volle 30 voet op een #7 en het spul werpt en zinkt perfect. in combinatie met flatbeam of een drijvende of intermediate volglijn.

wat ik ook een prettige lijn vind voor een #7/8 is de SA Mastery streamer express 250, maar omdat ik nog al eens een schietkop kapot trek gaat mijn voorkeur uit naar de T-8, en vanaf de #9 t-14 …

~floris

• Peter Berkenbosch

Thx Floris,

is T-8 weer wat anders dan de Versitip ? Daar zitten ook sinktips bij zie ik nu.

(http://www.northernflies.com/products/versitip)

• troutbuster

Peter,

Ja, de T-8 is een level schietkop, waardoor je gemakkelijk er een stuk af kan halen tot de gewenste zwaarte/aantal grains voor de betreffende hengel, ik zeg er wel bij tot een zekere hoogte, omdat een té korte kop voor geen meter werpt.

wat je bv zou kunnen doen met een oude drijvende lijn de belly eraf knippen, en de volglijn die vaak nog goed is gebruiken als volglijn voor de T-8 schietkop.

T-8 kun je kopen per 30 voet of een rol waar weet ik hoeveel meter opzit. je moet wel zelf even de loopjes die bij de 30 voet verpakking zitten (volgens mij) erop monteren nadat je je lijn voor je eigen hengel gecustomized hebt

• Peter Berkenbosch

Aha… helder.. thanks.

• Jasper

Ik heb ca. 2m van die T8 of T14 (weet niet meer, helaas) zelfs voor mijn T-200 zitten als ik ga zeebaarzen of snoekbaarzen… gaat echt diep en werpt fenomenaal aan mijn Helix #8