Wat raden jullie aan...???

• rudy

Heren,

Als advies voor onze trip naar Alaska kregen wij om een #6 en een #8 vliegenstok mee te nemen.

Nu had ik als advies gevraagd aan jullie over welke hengels jullie zouden advieseren en uiteindelijk heb ik in heillo een #6 en een #8 sage XI 2 aangeschaft met een sage 3300 D en een 3400D…

Ben er super blij mee en ze gooien als een speer…iedereen bedankt voor de adviesen…

Maar nu het volgende:

Ook werd geadviseerd om een reserve hengel mee te nemen omdat je redelijk beperkt bent als je wat breekt moet er dus een altenatief mee….

Nu wil het feit dat ik maar ruimte heb voor 1 extra hengelkoker, dus ik moet een keuze maken…

Wat zouden jullie meenemen, een extra # 6 of een extra # 8 of juist een #7…???

gr Rudy

• Dick Alberts

ik zou een strakke 7 meenemen, kun je ook met 6 of een 8 lijn gooien, kun je twee kanten op succes en vang ze

Gr Dick

• Eduard

Er bestaan ook alu hengelkokers die net even een wat grotere diameter hebben.

Met een beetje passen en meten (een handvat boven, en 1 beneden), passen daar ook wel 2 hengels in.

Zo nam ik tijdens mijn laatste tripje ook 4 hengels mee in maar 2 kokers.

Grt.

• Bert Martens

Een vierdelige hengel past precies diagonaalin je koffer.

Als je hem met wat takt inpakt scheelt het weer sjouwen met een koker.

En idd met wat passen en meten gaan er vaak 2 hengels in 1 koker.

Gr

Bert Martens

• Peter Berkenbosch

Of deze :

http://www.hookedonthefly-shop.nl/?menu=article&categoryID=241785&articleID=6272023

Kunnen aardig wat hengels in… en hij kan ook nog op slot… :D

Peter..

• rudy Monden

Zo'n koker heb ik liggen en gebruik voor de trip naar canada (snoeken)….2 x geweest 2 x was er een probleem dat ze hem niet konden vinden.

Daarnaast zit ik met deze trip met het volgende….

Ik vlieg van amsterdam naar frankfurt en dan van frankfurt rechtstreeks naar anchorage. Van frankfurt naar anchorage mag ik 2 stuks bagage van 23 kilo meenemen,maar van amsterdam naar frankfurt (luftansa), maar 1 x 20 kilo…

Waardeloos systeem dus….

Ben wel aan het bellen en mailen met luftansa, maar heb nog geen uitsluitsel…ik moet dus erg op mijn gewicht van de bagage passen

gr Rudy

• Hans uut Zwolle

Dan zou ik naar Frankfurt rijden….. en gewoon 2 stuks meenemen….

Groet'n, Hans

• Arubaman

Trucje van de overbagage-klant:

meeste landen is een golftas wel toegestaan als extra of dat je daar een vaststaand bedrag voor betaald ipv per kg.

Andere optie is om een klein koffertje op wieltjes te nemen, een zeg maar grens gevalletje handbagage/ruim bagage. Dit stop je vol met al je zware items en weegt zodoende een behoorlijk gewicht. Daarnaast neem je een kleine rugtas als “echte handbagage”, een van de twee laat je niet zien bij inchecken op schiphol.

Dan kom je bij de gate aan en nemen ze het kleine koffertje mee om alsnog via het ruim te gaan. Hoef je niet extra te betalen en is het ook gepiept.

• David

…. ben je binnen 4 uur mee op de luchthaven zonder overstap, hoef je niet ruim op tijd daar te zijn etc etc en wat relaxed reizen is dat zeg, kun je al paar uurtjes dromen over wat je allemaal gaat uitspoken in Alaska. Ook nog beter voor het milieu, minder CO2 en zo.

Gewoon even intypen bij www.ns.nl, bij term frankfurt verschijnen 2 opties incl. dus de lokale luchthaven. Alaska pakt ie niet.

Have fun!

• jeroen wohe

Hoi Rudy geloof me maar, neem die extra 8 maar mee! je gaat er 1 breken, doe je het ziet zelf dan wel een van je vrienden.

ps als je bij mij in bc komt volgend jaar ga je er waarschijnlijk toch echt een breken! dus dan heb je die extra hengel ook nodig!

ga voor een goedkope 4 delige 8. maar kijk wel of er garantie op zit anders is goedkoop weer duurkoop.

tight lines. jeroen

ps nog een tip koop een 100% waterdichte rugzak! het regend vaak! en alles wordt zijknat in een raft.