SAGE RPL 590-4 graphite III ?

• DeeMeS

De SAGE RPL 590-4 graphite III ?

Specificaties en/of ervaringen met deze hengel?

Ik hoor het graag.

Dirk

• Hans uut Zwolle

Met de RP serie heeft Don Green destijds Sage op de markt gezet:

Een snelle hengel, die ahw een soort revolutie ontketende in vliegvisland.

(RP stond voor Reserve Power).

Het succes van deze serie leidde tot de ontwikkeling van de RPL serie (Reserve Power Light), die was lichter en wat sneller dan de RP.

Verder doorontwikkelend ontstonden eerst de RPLX, officieel ontwikkeld voor het zout, en de RPL+, een wat stevigere blank.

Voor toenmalige begrippen was de RPL een snelle hengel, waar je ook tegenwoordig nog steeds erg goed mee uit de voeten kunt. Makkelijk werpend, goed met het drillen van de vis.

Afhankelijk van de prijs dus best een goede koop.

Groet'n uut Zwolle,

Hans

• Greekflyfisher

…………is gelijk aan de VPS (zeggen ze, die het kunnen weten) en die heb ik toevallig.

Redelijk strak en zwaarder dan de meeste moderne hengels. Prima hengel, maar qua afwerking een beetje vreemde combi blankkleur,wikkelgaren en reelhouder?

Pluspunt, redelijk waardevaste hengel ;-)

groet, Kyriakos.

• Frans

Ik heb ook de VPS (590) inderdaad wat zwaarder dan de huidige hengels. De hengel voldoet prima. Op korte afstanden voel je de hangel wat minder goed laden (vind ik).

• Herbert

rpl 590-4 was men eerste hengeltje, doe het voor geen goud van de werel weg.

de ll heb ik ook, is wat rustiger van actie meer voor op de rivier.

leg er gewoonlijk een 5# lijn op tt van teeny werpt zeer goed.

maar dit is allemaal zeer persoonlijk.

gr

• Bram

Wellicht ten overvloede maar controleer voor aankoop eerst even de ogen.

Die kunnen bij elke gebruikte hengel wel eens slecht zijn.

Ervaring met deze stok heb ik niet.

• Jasper

ECHTER: de VPS in ten opzichte van de RPL inferieur afgebouwd…..

• Jasper

Ik heb er ook eentje overgenomen, eentje met een rijke historie.

Ik zal er nog een prikbordbericht aan wijden als ik er een mooi dagje mee heb gevist.

• walter.rijksen

Dirk,

De RPL was en is nog steeds een prima hengel. Lekkere progressieve actie, met body maar niet hard en “vergevingsgezind”met werpen.

Sober maar kwalitatief prima afgebouwd.

Kan ik je zonder meer aanbevelen, maar voel altijd zelf even of ie qua werpen bevalt.

Groeten,

Walter

• Edwin Kerssies

idd ik neem aan dat je hem via egbert hebt? Zo ja dan moet wim gewoon ter sprake komen, mis hem tijdens mijn tochten waarbij ik hem vaak tegenkwam en altijd een gezellig praatje maakte….