veren

• Dennis

welke veren kan ik het beste gebrijken voor het binden van vliegen??

Gr. Dennis

• David

voor welke visserij Dennis ? (doet een Cornelisje :D)

• Greekflyfisher

Hoi Dennis,

Het is uiteraard geen probleem om als beginnend vliegvisser hier vragen te stellen, maar op deze manier gaat het niet werken ;-)

Zoals eerder aangegeven is het het beste om naar een vliegvisclub te gaan bij jouw in de buurt zodat waarschijnlijk 90% van de vragen die je hier stelt op 1 avond kunnen worden beantwoord.

Ook kun je via dit prikbord vragen om eventueel een keer bij/met iemand van ons een paar uurtjes door te brengen zodat al de vragen die je nu hebt zullen worden beantwoord (volgens mij is dat al een keer aangeboden?). Vervolgens kun je hele specifieke vragen via dit prikbord ook nog kwijt.

groet, Kyriakos.

• Dennis

voor voorn en baars beetje die richting :-)

• Arubaman

Iemand “vliegbinden van begin tot een heel eind” dubbel?

Dennis; als er iemand met “Ja” op de bopvenstaande vraag reageerd, dan loont het de moeite om die persoon eens te vragen of die hem niet toevallig op de post wil doen jouw kant op. Vliegvissers doen veel voor een beetje, iets verkopen gebeurd ook wel eens, maar als jij een creatief bod uitbrengt heb je zomaar kans dat degene die hem dubbel heeft je een simpel en leuk boek met een goede basis toe wilt sturen.

Verder moet je eens op youtube of google gaan zoeken. met name op youtube staat enorm veel.

Zoek dan op “fly tying basics” etc.

• Goalkeeper

http://www.vnv.nu

Ik denk momenteel de beste optie voor u.

• Jelsema

Hey Dennis

doe wat Greek je zei, sluit je aan bij een vereniging en ga daar leren. We kunnen hier boeken vol schrijven maar dat heeft niet zo heel erg veel zin. Wat zij je daar vertellen helpt je veel verder dan dit forum.

Succes man en laat wel even je eerste creaties zien hier he?!

Succes

• R.Koster

Dennis,

Pauwe staartveren met oog.en zwaardveren.

Zwarte en bruine hanen nekken.

Zilver en goud tinsel,rodewol.

dun koperdraad.

Wilde fazanten staartveren.

Kalkoen staartveren.

Wat verschillende soorten fijne dubbing.

Dit zijn vrij basic materialen,hiermee is het mogelijk verschillende vliegen te binden,voor voorn en eventueel baarsjes.

ik hoop dat je hier wat verder mee komt.

Mvg,

R.Koster

• Dennis

hallo,

heel erg bedankt voor jullie reactie.

M.V.G. Dennis

• Inderk

Dennis,

Kijk ook eens op.: http://www.flyanglersonline.com/

Onder basic tying kit, en onder fly tying. Daar kan je ook heel veel info vinden.

Of kom eens een keer langs, dan wil ik ook wel een poging doen om je het e.e.a te vertellen en om voor te doen. Maar het beste is om toch een vliegvisvereniging op te zoeken. Daar zit de kennis en know how en allemaal vliegvissers en binders die jou graag willen helpen. Je kunt daar in één avond bijna al je vragen beantwoord krijgen.