Experimentje met clouser achtige

• Peter Berkenbosch

Even aan het freubelen geslagen..

Experimentje om te gebruiken in Noorwegen aan de kust….

• Jasper

ben wel benieuwd of ‘ie nou opznkop of normaal gaat vissen… heb je ’m al getest?

• Peter Berkenbosch

Goeie… ik heb hem nog niet getest…mischien morgen even…

• Arubaman

Is een vlieg die het zeker gaat doen op zoutwater gezien dat sliertje zilveren glimmers.

Clouser-achtig? nee, in mijn ogen niet. Meer een matuka-stijl ingebonden zonker. Doet een beetje denken aan streamertjes die ook wel voor forel gebonden worden (althans, zulk soort gebruik ik wel voor forel).

Denk verder dat Jasper een leuke vraag stelt…

Zwemt hij upside down? en ik ben benieuwd naar je idee erbij. Is/was het wel je intentie dat hij upside down zou gaan zwemmen zoals een clouser? Mag ik dan vragen waarom je de donkere zijde op de theoretische buik maakt.

Bah Sander, hoop kritiek weer zeg. maar misschien geeft het je extra gedachten. Succes!

• Peter Berkenbosch

Geen enkel probleem Sander, post hem niet voor niets… :)

Was wat clousers aan het maken voor Noorwegen (juni) en heb wat geprobeerd met zonkerstripje en wat bling bling…en vondt het er wel leuk uit zien.

Weet ook niet zeker of deze wel upside-down gaat.

Heb ik de tijd op de blauwe hoef ook wel dergelijke streamers gebruikt, alleen dan met een conehead en wat cactus chenille..of met een muddler kop. (zuddlers)

Mischien morgen even uitproberen op Baggelhuizen :)

Peter.

• Jasper

15cm muddlers op Blauwe Hoef, LIKKKOOOEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!! een keer 24 megaforellen aan gevangen in een paar uur tijd….

overige deelnemers konden geen ‘likkoe’ meer horen, aangezien ook Paul er 27 had……

• janm

Blauwe Hoef, goeie ouwe tijd

• Peter Berkenbosch

:D YEAH… was leuke visserij voor zolang het duurde.

Sinds ik weet waar likkoe vandaan komt vindt ik het nog meer lachuh :D heheh

Van Vliegvissen en vliegbinden

• Peter Berkenbosch

Sta ook nog op die foto van jou Jasper zie ik nu… linksboven de blauwe fishcat…

• Cornelis

Leuk vliegje peter , en zwart altijd een goeie kleur. Er bestaat overigens wel een bunny-clouser , want deze vlieg is inderdaad geen clouser-achtige.

ik denk dat deze streamer gewoon recht vist en niet up-side down…maar ben benieuwd naar je test.

grt. Cornelis