Na vele jaren gericht vissen op zeeforel in Denemarken. Zowel op Fyn, Jylland, Langeland, Aero, Als, Djursland en meer. Ben ik geneigd te zeggen dat het allemaal niet zoveel uitmaakt. We vissen het hele jaar door, januari, februari, maart, april, noem het maar, we vangen eigenlijk meestal en ik kan terugkijkend niet zeggen dat het voorjaar er uitspringt. Misschien wel het tegendeel. De zomernachten en het najaar herinner ik me als minstens of misschien wel beter.
De omstandigheden zijn natuurlijk wel totaal verschillend.
Volgend weekend gaan we weer en er zullen maar weinig vissers zijn. Want het is koud en misschien nat. En dan zijn er weinig vangstgegevens en statistieken. Ook dat speelt een rol!
Dat veel mensen naar Fyn gaan is logisch om redenen die je noemt. Veel mogelijkheden, ook bij oostenwind bijvoorbeeld. Om dan nog niet de invloed van de Fyn marketing te vergeten, in de vorm van bijv. het 117 stekken boekje. Maar Fyn is ook ontzettend mooi dus dat speelt ook een rol!
Weten hoe de vis zich gedraagt gedurende de verschillende seizoenen kan helpen maar is ook nooit een garantie. Dat is ook het mooie. Soms dagenlang doorvissen zonder enig teken van leven en dan ineens raak!
Voor mij is en blijft het de mooiste visserij waarvan ik nooit genoeg zal krijgen!
Op onze site kun je nog wel e.e.a. vinden over de zeeforel-denemarken-visserij.
hans_g
www.247ff.com
Eat, Sleep, Fly Fishing!