clouserachtige wat geen clouser is uitgeprobeerd

• Peter Berkenbosch

Nou, vandaag toch even een paar uurtjes kunnen vissen… op Baggelhuizen… was nogal moeizame visserij… dus even tijd om mijn zwarte zonker minnow te proberen.

De actie vondt ik erg goed… gaat wel gewoon rechtdoor, maar had een mooie “zwemmende” actie… heb er verder totaal geen actie op gehad…. op niks eingelijk.

Bellyboat thuis gelaten en daar heb ik toch wel spijt van gehad. De vis zat diep en statisch… belly boaten pak je dan net wat meer water… zinklijn en een rechte scud doet het dan eingelijk altijd….

ijsvogeltjes en de visarend maken dan weer veel goed….

• Gert

Peter, misschien een domme vraag, maar wat is een rechte scud?? Heb je een afbeelding?

Gr. Gert.

• Peter Berkenbosch

Even geen afbeelding, moet ik even een foto maken. Zal ik morgen doen (als ik er aan denk :) )

Normaal gesproken worden de scuds op een kromme haak gebonden. Deze beestje zwemmen echter door zichzelf recht te trekken en daarna weer krom enz enz.

Kortom ik gebruik geen scud haak, maar gewoon een standaard rechte haak.

Ik bind ze verzwaard (met een paar slagen looddraad), maar ook onverzwaar.

streepje plastic uit een zip-a-bag achter op in binden, dubbing in binden waarbij je dubbing moet gebruiken die wat uit steekt… ik gebruik ultra fine dubbing die ik met een dubbing naald wat aan de onderkant uit pluk… dan plastic stripje naar voren zetten, kopje wikkelen en aflakken en klaar. Ik heb ze in de maten 14,12 en 10 en in de kleuren roze, groen, bruin en zwart.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Peter.

• Peter Berkenbosch

Zoals hier: http://www.slatedrake.com/2007/12/09/tying-als-ziplock-scud-a-simple-effective-pattern-for-trout/

Alleen dan met een rechte haak.

• Gert

Ja, het is mij duidelijk!

Bedankt voor je info.

• Inderk

Had mijn mail toch maar wat eerder gelezen ;-(

Dan had je misschien zuuk6 gehad

• Peter Berkenbosch

Hey Henk,

Had het wel op tijd gelezen hoor, maar had geen zin aan de rotzooi van een natte bellyboat… achteraf wel jammer, want ik kwam nu niet goed bij de diepere stukken…

Na jah… over 2 a 3 weken nog meer eens een keer probleren :)

• henk Verhaar

DE visarend? Zit er daar standaard een visarend?

• Peter Berkenbosch

Wat ik ervan begrepen heb wel Henk. Dat beessie heeft daar een vaste stek? Kom er niet regelmatig genoeg om zelf te constateren.

• Inderk

Yep, komt regelmatig ff buurten.

Baggelhuizen heeft meer te bieden dan vissen in een prachtige ambiance!!!

Bij zonsopkomst in de zomer als de laaste flarden van het water worden wegggebrand een klein droog vliegje op het water, dobberend in je bellyboot zitten te genieten en zien dat papa en mama ijsvogel meer succes hebben dan jij…..Nou dan maar ff rustig een bakkie er bij en genieten……… En dan ineens…..PAFFFFFFF Hoop herrie van de meerkoeten en andere vogels verschrikt kijk je achter je………..Heeft die visarend een forel te pakken en laat je achter zonder vis…..maar wel een ervaring rijker.

Voor die visarend is een nest plaats gemaakt in de buurt van het Zuidlaarder meer.

En die is wat mij betreft welkom op Baggelhuizen……. Want de Aalschovers zijn bij het zien van de visarend in no-time met de noorderzon vertrokken.

De lafaards. ;-)