Zijn de snoeken hier in Ankeveen weer een beetje los:
Henk
Hi Henk, mooie lange snoek en mooie foto.
Aan het eind van de middag had ik ook nog even een uurtje om een streamertje te water te laten op de grens van A'veen (niet Ankeveen dus :-) ) en A'dam. Vrijdag j.l. ook al weer even voor het eerst gesnoekt, 2 gevangen en dus de smaak weer te pakken.
Na 15 minuten bingo, een half uurtje later nog een misser.
Voor het eerst sinds jaren weer eens een netje gebruikt maar niet echt geschikt want het is aan de kleine kant. Volgende keer gewoon weer de kieuwgreep, wel m'n lange tang weer mee, want de streamer zat onhandig diep!
Eigenlijk slechte foto met staart zo in net, neem te weinig tijd en wil de snoek 't liefst zsm weer laten zwemmen.
Ik vond deze snoek behoorlijk dik, vroeg me af of gewoon goed gegeten of nu al kuit?
Grtz Tom
Vol met kuit, zelfs al is het lang ‘koud’ geweest, zou heel goed kunnen. Snoek paait vaak al in februari of eerste helft van maart. De gesloten tijd voor snoek ligt dan ook eigenlijk gewoon te laat….
Toen wij hier pas woonden lagen de paaiplekken van de snoek bijna in het zicht van onze voordeur. De laatste zes jaar of zo heb ik ze niet meer zien paaien…
Let overigens bij mijn foto op het litteken op de rug van de snoek, waarschijnlijk het werk (jaren geleden) van een aalscholver? Ik denk dat meer dan de helft van de snoeken die ik vang dergelijke littekens hebben…
Henk
Wat betreft de snoeken en beschadigingen. Ik betwijfel dat Henk, er zullen zeker de nodige beschadigd zijn tgv aalscholvers, maar ik denk dat ook vele snoekbeschadigingen veroorzaakt zijn door soortgenoten, als afbakening van territoria. Weet het absoluut niet zeker, maar feit is dat 1 van de 3 metersnoeken die ik gevangen heb, pas naar boven kwam (een kijkje nemen) toen ik een 70tiger eraan had, die liet gelukkig los en even later was de big mama aan de beurt. Ook verscheidene films/foto's laten hetzelfde zien, waaronder een megasnoek enkele jaren geleden vertoond op totalfishing die ze alleen konden schatten nadat ze een ik meen 80tiger had gepakt.
Die littekens zie ik ook al heel lang bij snoek. Nooit zo het verband gelegd met alleen de aalscholvers. Dit jaar wel een paar behoorlijk toegetakelde voorns gevangen die triest genoeg zich ook nog vergisten in m'n nimf :-(.
Heb je een mogelijke verklaring voor het feit dat de snoek niet meer bij jou voor de deur paait? ' t Enige wat ik kan bedenken dat sinds je daar woont je altijd stond te zwiepen als die grote jongens bij jouw voor de deur de liefde wilde bedrijven :-).
In de sloot waar ik deze snoek vind zag ik vorig jaar op een mooie voorjaarsdag in glashelder water plots 3 snoeken voor m'n voeten, 1 van tegen de mtr en 2 van een cm of 60. Schitterend gezicht hoe ze met die soepele lijven dicht bij elkaar bleven. Binnenkort niet meer snoeken dus alhoewel ik weet dat het verleidelijk is de snoek juist dan te belagen omdat ze eenvoudig op te sporen zijn!
Grtz,
Tom
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?