Hey,
ik vroeg mij af wat het beste materiaal is voor het binden van snoekstreamers.
Ik heb polar fibre gevonden in mijn binddoos, werkt dat goed?
Tl
Eelke
hoi Eelke,
Tik op deze pagina(of google) in het zoekvenster even snoekstreamer in en kijk de reacties maar na. Ik ben zelf nogal leip met het binden van snoekstreamers en natuurlijk het vissen er mee. Voor mij zijn de mooiste materialen toch wel: strips konijnenbond, bucktail, ijslandschaap, saddlehackles, glimspul, ogen en een kopje van epoxy. Er zijn giga veel materialen te koop maar echt, met een paar simpele bucktails bijvoorbeeld in rood, zwart, groen, geel, wit wat strips konijnenbond in de zelfde kleuren, een beetje glimspul (pearl is al voldoende) en een klosje big fly bindgaren, ben je in staat prachtige streamers te bouwen. De kleuren kan je natuurlijk combineren. Ik ben zelf wel gek op een witte staart konijn met een beetje glim erover heen, een half achterlijf wit bucktail en de voorste helft rood bucktail. Maar evengoed kan een geel groene of geheel zwarte streamer voor verrassingen zorgen. Elke combinatie is mogelijk. Zorg in ieder geval altijd dat de streamer luchtig gebonden blijft en het haar redelijk wijd gebonden wordt. Onder water moet het leven. Op de diverse sites is er genoeg over te vinden, compleet met bindinstructie. Als haken kan ik je de Ad Swier Pike hook van harte aanbevelen. Een kopje van epoxy met ogen maakt het net af en zorgt er voor dat de streamer net even wat verder afzink en een duikel effect meegeeft.
groeten Charles
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?