Eelke,
Het stikt er van de fjorden. Ik zou zelf niet in een fjord gaan vissen eind april/begin mei, dat is meer voor de koudere periode. Als je het toch wilt kun je er ook makkelijk een combi van maken, er is altijd een fjord in de buurt. Als je niet veel ervaring hebt zou ik gewoon naar Funen gaan. Als je in het stuk tussen Vejby Fed en Assens zit kun je bij elke wind ergens vissen. Gewoon naar de standaard stekken als Toro, Wedelsborg, Vejby, Roje Klint, Alehoved en Strib gaan. Eventueel ga je een dagdeel naar het Gamborg fjord. Ik weet het, je komt er veel Nederlanders tegen maar als ‘beginner’ is dat misschien wel handig.
De laatste jaren is het erg druk op Funen geworden, op Toro spreekt men al Nederlands… Daarom vermijd ik Funen in de maanden dat het goed zou zijn(april en oktober). In die andere maanden is minstens zo goed trouwens. Uitstapjes naar andere delen van Denemarken bewijzen dat je echt niet voor de vis naar Funen hoeft.
Hoewel er argumenten zijn om met een intermediate lijn te vissen vis ik alleen met drijvende lijnen. Ben ook nog nooit een Deen tegengekomen die wel met iets dat zinkt viste trouwens… Misschien kun je hier iets mee:
http://www.247ff.com/artikel.php?recordid=168
eddie_b