lente?

• erikdenoorman

Vanochtend was het al lekker vroeg licht. nadat ik de wekker uitgemept had hoorde ik vogeltjes fluiten. En gisteren zag ik, in een mij bekend paaiwater, wat scholen brasem de boel verkennen. Windes zaten er (nog) niet tussen.

Zou de winter nu definitief voorbij zijn ?

Ik denk van wel.

erik

• sjoerd.s

Hier zaten gisteren alweer twee ooievaars op hun nest. Eén ooievaar maakt nog geen lente maar twee…??? Als de eerste zwaluwen er weer zijn dan is het echt weer primetime.

• Edwin Kerssies

scholeksters (de kletsmajoren) waren vanmorgen weer gearriveerd bij de plas waar ik sochtends zo graag met de hond mag wandelen en…. de windes in de vijver zitten weer hoog na een winter diep te hebben gezeten, dus ja ik denk van wel!!

• David

Ja zo is het wel genoeg! Ik moet nog werken :-(

• tom

Ik hoop het Eric, maar voor het zelfde geld gaat het water nog even op slot. Maart roert z'n staart of zoiets. Maar de lente is in the air en in ieder geval in onze hoofden :-). Zo'n winter duurt net altijd iets te lang, de bekende laatste loodjes.

God wat heb ik zin in een zonnetje, 11/12 gr en lekker langs het water struinen, beetje fietsen etc etc.

Grtz Tom

• Inderk

In de omgeving van Meppel heb ik ook al ooievaars op het nest gezien.

En 's nachts word ik regelmatig wakker van eenden die hun snater niet kunnen houden bij mij achter het huis in de vijver, omdat ze zo nodig de ruimte nodig hebben waar ze de vrouwtjes kunnen ontvangen……

Spring is bijna in the air!!!

En ik ben er ook echt aan toe!

• litemac

In de Lek hetzelfde verhaal, kan ze nog niet verleiden maar zodra het water een graadje omhoog gaat…!