Wie is nu echt de man achter prikpagina.nl? - Een interview...

• Jelsema

Wie is nu Peter Damen?

… ondermeer de man die alweer negen jaar deze pagina beheert…. Naast dat wij het tijd vonden om ‘onze’ webmaster eens in het zonnetje te zetten is het ook leuk te lezen over de dingen die hij meemaakt als webmaster met dit forum waarbij iemand ooit eens vroeg om het recept van een Drentsche appelcake…

Het interview kun je hier lezen: http://www.flyfever.com/pages/peter-damen-interview.html

Veel leesplezier!

Jelsema

• David

mooi initiatief Jelle en leuk om te lezen Peter!

maarre, die Drentse appelcake, waar kan ik dat recept nou eigenlijk vinden ?

• Jelsema

Heb geen idee :)

maar Peter zal het antwoord misschien wel weten… enfin het zal best lekker zijn!

Cheers

Jelsema

• Inderk

Leuk initiatief!!!!

Ook leuk om te lezen, en ik zal es kijken of ik een recep kan krijgen van de drentse Appelcake.;-)

• Jelsema

Zie hier:

Appelcake met kaneel

Een bijdrage van: tommy_1

Bereidingstijd: 10-20 minuten

Keuken: Overige

Smaak: Anders

Techniek: Bakken in oven

Soort gerecht: Banket

Hulpmiddelen: Grote kom en cakevorm, oven.

Omschrijving

Behoeft geen omschrijving. Gewoon lekker. De bereiding is kort, oventijd ongeveer 1 1/4 uur.

Ingrediënten

200 gr boter, 200 gr suiker, 1 zakje vanillesuiker, 2 tl kaneelpoeder, snufje zout, 4 eieren, 200 gr zelfrijzend bakmeel (gezeefd), 2 geschilde en in stukjes gesneden appels.

Voorbereiding

Klop boter, suiker, vanillesuiker, kaneel en zout tot een romige massa.

Klop de eieren er een voor een door.

Voeg het bakmeel toe en klop alles tot een mooi egaal cakebeslag. Vet een cakeblik in en schep de helft van het beslag erin. Schep de stukjesappel erop (bestrooi eventueel nog met een beetje suiker en kaneelpoeder) en bedek met de rest van het beslag.

Bereidingswijze

Bak de cake in 75 minuten in een voorverwarmde oven van 160 graden

Serveertips

TIP: als de cake klaar is kan je het in stukjes snijden en verpakken in huishuidfolie om het vervolgens in te vriezen.

't gaat nergens over maar het is wel lachen~!

Jelsema

• Peter Berkenbosch

Leuk man!

Ook leuke screenshot van het prikbord incl. spam :) hehe… HET VIRTUELE LEVEN … :)

• Bart

Mooi werk Jelsema en Peter natuurlijk ook!

Bart

• Inderk

Wat een bullsh*t om de cake in plakjes te snijden en dan in de vriezer te doen.

Als bij mij thuis door de vrouw of één van de dochters een cake of taart bakt, dan haalt ie de vriezer niet eens…..Da's weer de typische Drensche zuunigheid. ;-)

• Bert Jans

Jammer dat dit verwijderd is. Was zo'n mooi gedicht!

• johannes

Leuk om te lezen

johannes