Zo, even een kort verslagje van afgelopen dag.
Vanochtend ging om 06:00 uur de wekker want dochter had een wedstrijd en er moest daarvoor dus vroeg opgestaan worden. Rond 13:00 weer thuis, even een boterhammetje naar binnenwerken en snel Ronny ophalen, en dan direkt door naar de Drentsche Aa. We wisten absoluut niet wat we daar moesten verwachten qua visserij. Het werd dus een middagje pionieren. We hebben al wel een paar aanbiedingen op zak om een keer mee te gaan met Drentsche Aa veteranen, en we zullen daarvan, zaker na afgelopen middag, zeker gebruik van maken!
Aangekomen bij de Aa was het weer de geweldige omgeving die mij weer overdonderde, heerlijk die stilte en ruimte! Ik heb in die omgeving al veel gewandeld met vrouw en kinderen, maar nu moest er gevist gaan worden en da's wel wat lastiger dan wandelen….
Het water stroomde behoorlijk hard, zware nymphen dus….
Hier is mijn maat in aktie met z'n #2
Deze kwamen regelmatig over/langs vliegen.
Al snel bleek dat het vangen zeer moeilijk zou worden, maar de omgeving en de natuur die aangaf dat de lente er echt zit aan te komen maakte al een heleboel goed. Ooievaars struinden door het veld, zilverreigers vlogen voorbij, een buizerd liet z'n roep horen en de kivieten schreeuwden hen kelen schor……En het aan het plantenleven kon je overal zien dat alles in de startblokken staat voor weer een mooi jaar!
Een aandenken van vorig jaar….
Tot de volgende keer,we komen hier zeker weer terug.
Niets gevangen, geen beet gezien, maar wel er weer eens uit geweest, en dat in een geweldige omgeving, dat compenseert het niets vangen. Dus het was oké zo vandaag.