Merk? Geen idee, sample model van een leverancier,… Hij was 84 of 85, klein voor dit water!
……………..gericht vissen mag dus wel ondanks dat je dit onmogelijk wordt gemaakt (typisch Nederlands zullen we maar zeggen ;-) )
Als je maar niet vergeet de vis terug te zetten, dat moet dan weer wel.
Op de grond leggen van de snoek mag gewoon dus maak je daar maar niet zo druk om. Uiteraard snappen wij ook dat je de vis zo min mogelijk wilt beschadigen zoals de meesten van ons.
groet, Kyriakos.
Dat er af en toe een vis op de grond gelegd wordt is niet het ergste van de wereld. Maar ik reageerde een beetje snel omdat alles tegenwoordig om foto's lijkt te draaien. Ik hoorde laatst iemand die naar huis ging (100km rijden) omdat ie er achter kwam dat ie zijn fototoestel vergeten was….. Zonder toestel vissen had voor hem geen zin.
Maar goed,
Als je graag een snoek wilt neerleggen, doe dat op een natte ondergrond. Een natte karperbewaarzak of zoiets op het gras. Een redelijk zachte ondergrond is van belang. en karperbewaarzakken zijn fijnmazig en vrij zacht en makkelijk in je tas te stekken. Als je maar zorgt dat ie bij gebruik kletsnat is. En als je een plastic flesje meeneemt kun je de snoek ook nog overgieten waardoor hij zeker niet uitdroogt.
Mark
Greekflyfisher schreef:
>
> ……………..gericht vissen mag dus wel ondanks dat je
> dit onmogelijk wordt gemaakt (typisch Nederlands zullen we
> maar zeggen ;-) )
Als er “vroeger” ergens stond dat er voor snoek een gesloten tijd was van 1 maart tot 1 juli …… viste met gewoon niet op snoek !
Tegenwoordig vissen er blijkbaar enkel juristen …… en moeten we zo nodig gebruik maken van mazen in de regelgeving, dat vind ik pas typisch Nederlands, zullen we maar zeggen……..
Dit is net zoiets als van die figuren die op een Duits riviertje op de uiterste rand gaan staan van de visgrens van het water waar ze een dagkaart voor hebben, en dan gaan staan te werpen in het stuk van de buurman……. of in het gesloten seizoen voor forel “gericht” op vlagzalm gaan vissen in een rivier waarop 99 van de 100 vissen een beek- of regenboogforel is.
Just my $.02
Ger Schreef:
>Tegenwoordig vissen er blijkbaar enkel juristen …… en moeten we zo nodig >gebruik maken van mazen in de regelgeving, dat vind ik pas typisch Nederlands, >zullen we maar zeggen……..
Maar dit is juist de wet !!, het zou raar zijn als iedereen een eigen interpretatie van de wet zou hanteren,
Dit laat onverlet of de wetten juist zijn, maar als ze er zijn dan ook zodanig hanteren of anders aanpassen.
Je geeft zelf al aan dat de gesloten tijd niet klopt (in het topic over gesloten tijd, half februari is de snoek meestal uitgepaaid)
Is het snoeken begin februari ook niet een foutje in de wetgeving? omdat er een biologisch verkeerde datum in de wet staat mag vissen begin februari wel maar als we dit begin maart doen vind je het not done.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?