streamerhengel

• ruud

Iemand die wil gaan beginnen met streameren op groot water vroeg me laatst welke hengel geschikt is om mee te beginnen.Hij dacht aan een buget van rond de 400 euro voor hengel ,reel en lijn.Misschien hebben jullie wat suggesties?

• Ger Schuit

Dat is een redelijk ruim budget, zal je geen moeite kosten daarvoor wat behoorlijks te vinden…….. bottleneck zal een beetje de reel zijn, waarbij je jezelf terdege zal moeten afvragen of je de reel alleen voor snoek gaat gebruiken of dat ie straks in de toekomst ook geschikt moet zijn voor echt sterke en snelle zeevis.

Is dat laatste het geval dan kom je met je budget zeker niet uit.

Ga je alleen voor de snoek op groot water, is er echter plenty keuze in vriendelijkere prijsklasses.

Ik denk dat je met een #9 in 9 voet uitstekend aan de gang kunt, ga je alleen voor de allergrootste streamers en de allergrootste snoeken, vanuit een boot zou je een #10 kunnen overwegen…… een #9 hengel kun je ook in de polder nog best goed gebruiken ….. een #10 meenemen naar de polder is wat overdreven.

Een goede hengel zal zo'n 150-200 euro kosten een reel zo'n 100 euro, een goede snoeklijn zo'n 60-70 euro en dan hou je nog wat over voor een wat onderlijnen en Snoek streamers, die hier op het prikbord ook nog wel eens gratis te “versieren” zijn…..

• Greekflyfisher

hoi Ruud,

1- wat voor streamer (en vis)? Baars, snoek, roofblei, snoekbaars, zeebaars etc.

2- wat is groot water? een plas, een rivier of zee?

3- vanaf de kant of vanaf een boot?

groet, Kyriakos.

• ruud

Ik zal wat duidelijker zijn,ik vis zelf al jaren met de streamer op groot water en vis met een 10 T&T met een Danielson en een outbound .Het gaat me meer om welk merk geeft voor dit budget een goede hengel cq reel.Het moet wel een 10 zijn.

• Cornelis

Ruud ,

is en blijft een persoonlijke keus. Er zijn er genoeg in deze prijsklasse , maar ook wel lager. Je vismaat zal er toch eerst mee moeten werpen om te kijken wat hem ligt… adviezen van anderen klinkt leuk , maar uiteindelijk moet/mag hij er mee vissen toch ?

grt. Cornelis

• David

weet niet wat deze mag kosten? http://vliegvissen.paginamarkt.nl/rss/265820.html