Wat je al zegt de dikte van de haak. Ik maak zelf geen onderscheid tussen deze haken ik gebruik altijd 1 haak voor alle omstandigheden!
een die niet uitbuigd of snel bot is. Ik ga nu geen merken noemen anders heb ik problemen en gaan we weer topics krijgen die niks met vliegvissen te maken hebben.
Laag water gaat bijna altijd met een droge lijn. Maar wat noemd iemand nu laag water?
50 cm 1m? 1,5m?
50% van mijn (atlantische) zalm visserij is met in intermediate head (glasline) of type 3 sink tip.
en de ander 50% is met een drijvende lijn.
Een hele enkele keer als ik er heel vroeg ben net na de ice out en het water is heel koud en snel, dus niet hoog neem ik eens een zwaardere sinkt tip een typ 8.
maar is niet zozeer om op diepte te komen. meer om de vlieg te vertragen in het snellere water. hoe hoger het water hoe sneller het stroomd!
De vis kan zo langer naar de vlieg kijken/ iriteren!
ik gebruik (bijna ) nooit verzwaarde vliegen. Ik doe dit omdat dit de aktie/ beweging uit de vlieg haalt.
Daarnaast gebruik ik beweegbare materialen voor de vliegen Rhea, marabou. etc
Ik vis ook niet al het water af ik zoek een specifiek soort stuk water en daar vis ik dan elke cm af!
ps heb vertrouwen in je spullen en in jezelf. ik gebruik bijna altijd de zelfde vlieg! zelfde set up en werkt altijd!
maar dit is puur mijn mening/ ervaring! wil niet zeggen dat andere methodes niet of slecht zullen werken. maar vis waar je vertrouwen mee hebt. belangrijkste is dat je vist waar de vis zit/rust!! dan vang je wat als je vist in een leeg stuk………………….dan vang je niks!
en haal de visserij voor atlatische zalm en pacifische zalm niet door elkaar is totaal anders.
Nog 1 waarschuwing!! eenmaal aan het zalmvissen/ steelhead geslagen!
ben je hooked for life! en is er geen weg meer terug!
ps lees anders het stul op fly fever of toatal fishing. heb je dan nog vragen post het maar hier! of stuur mij een pm.
tl jeroen wohe