De rode bal!

• Jasper

ik houd me aan de gesloten tijden, Cees.

Ik roep wel vaak likkoe, vis ook wel eens met een shad aan de vliegenhengel. Voer soms brood tijdens het vliegvissen op karper. Heb op paaiende brasem gevist en dat soort vergrijpen. Ik ben niet een type van de balk voor de ogen, ik houd het vizier graag open.

Bovendien lijkt het toch niet echt een open discussie te worden, op zich niet erg, want dat moddergooien via internet gaat eigenlijk altijd fout, terwijl eenieder recht tegenover elkaar er een stuk makkelijker over zal praten. En ik had ook wel verwacht geen reactie te krijgen uit de publicerende…eh… hoek.

Ik kon ook zien dat de rode ballen op een kleinere afstand dan 75m hingen, maar vond het een mooie manier om de rode bal eens te associeren met wat anders dan ‘joepie-winde-vangen’.

Ieder zijn ding en ik ben natuurlijk geen almachtige die mag veroordelen en teveel oordelen, maar ik vond het inmiddels wel erg veel ophemeling worden van de rodeballenvisserij.

• Haagse_Cees

Hoi Jasper,

Dank je wel voor je reactie. Maar zoals jezelf aangeeft ‘provoceerde’ je door een andere invalshoek te kiezen…en Erik had al eens uitleg gegeven over ‘ de rode bal…’, die niet symbool staat en stond voor windevangst maar wel werd geassocieerd daarmee door anderen.

Dus reactie mocht en kon je verwachten…ook persoonsgerichte reactie(s).

Met vriendelijke groet, Cees

• Jasper

Mijn doel was echter niet direct provocatie, meer een spiegel voorhouden vanuit een andere invalshoek. Die van de regeltjes die we allen bij ons (dienen te) dragen.

• David

velen zien het voorhouden van een spiegel als een regelrechte provocatie ipv een uitnodiging/kadootje om eens anders tegen een vastgeroeste overtuiging aan te kijken. Daar krijg je dan scherven van.

Maarre, wat mij betreft, lekker blijven spiegelen !! :D

• Jasper

Is natuurlijk geheel correct.

Ik ben me er ook bewust van dat velen het wat te direct zullen vinden. Maar soi, het zij zo. Is wel meteen lekker stil wat de windefisserij betreft.

• Haagse_Cees

Jammer dat je alleen vanuit de visserijwet gezien geen gelijk hebt m.b.t. verboden visserij…dus hijs die rode bal maar weer! Ik heb nog wat oud materiaal van dit Prikbord van wat jaartjes terug, die een iets andere Jasper laten zien…;-) Maar we vergeten snel…ook met die spiegel.

In elk geval: veel plezier met het vissen.

Cees

• eduard

daar is nou juist die spiegel voor, om jezelf te zien en dan te kunnen bekijken wat je wel en niet bevalt.

en dan na een paar jaar leer je er mee omgaan, in meer of mindere mate.

zo moet het juist

een karakter verander je nooit, je leerd er mee omgaan.

iets andere Jasper

iets andere eduard

en wie weet,,,,,,,,,,,,

groetjes

• Jasper

precies. Dat is ook leuk aan een prikbord. Beetje leren van elkaar.

Nou maar hopen dat het kliekje volgende keer wel durft te reageren, kunnen ze er nog iets van opsteken

• Jasper

Zie nu trouwens dat er op een eigen site is gereageerd. Daarvoor respect.

Qua visstek geen reactie, maar er is tenminste eens dieper over nagedacht.

Er is een vergelijking getrokken met zalmvisserij en daar is natuurlijk een punt van waarheid geraakt. Nu nog alleen keurig in de toegeschreven ‘pool’ vissen en ook ik ben weer fan van de rode bal ;)