Waarom?

• Haagse_Cees

Peter (webmaster),

Ik ben voor een redelijk lange tijd niet actief geweest op het Prikbord, maar het bericht ‘Van de redactie…’ schetst wel mijn verbazing.

Wie bepaalt wat wel/niet beschaafd is?

Alhoewel je webmaster bent (benoemd of geworden?), je hebt een medium beschikbaar gesteld waarbinnen mensen kunnen en mogen communiceren. Dat dat gebeurt weliswaar binne bepaalde regels, maar vergeet en vergis je niet in een aantal zaken! Zo kan ik n.a.v. jouw bericht doorgaan, maar vertroebelt de ware reden en vraag. Vanwaar deze restricties en nogmaals wie bepaalt bijv. of een opmerking bot of niet bot is…gaan we stemmen? Gaan we een referendum houden? Liep het de spuigaten uit?

Ik begrijp niet waarom deze restricties en doen mij zelfs overwegen (bij een onbevredigend antwoord en dat laat ik echt wel weten) voortaan deze site c.q. forum c.q. communicatiemedium volledig links te laten liggen.

Peter, houd dit medium in vredesnaam open voor elke discussie over vliegvissen (met of zonder nickname) en bepaal als webmaster dan maar of (incl. motivatie) waarom je een bericht verwijdert. Maar betuttel-limiteer in vredesnaam niet…laat dat aan anderen over.

• anton.a

Ik begrijp deze restrictie wel. We hebben periodes gehad dat er flink met modder werd gesmeten, m.n. door een aantal lieden die zich verscholen achter nicknames. Als je meent iets stevigs te moeten opmerken, doe het dan in ieder geval open en bloot zodat iedereen weet wie je bent. Verder voorkom je op deze manier ook een manier van marketing die nog wel eens wordt toegepast door mensen die hun brood verdienen met vliegvissen. Ze prijzen de ene keer hun waren aan als Kees en de andere keer als Piet. Daar is dit prikbord niet voor bedoeld. Overigens geef je zelf aan dat er gediscussieerd wordt binnen bepaalde regels. Ik vind het niet onredelijk dat de webmaster een belangrijke stem heeft in die regels.

• Cornelis

welke restricties ??

grt. Cornelis

• Greekflyfisher

…………volgens mij heb ik wat gemist of mis ik iets? welk bericht van de redactie?

gr. Kyriakos.

• Inderk

deze, staat ook aan de rechterkant van de pagina, maar voor de duidelijkheid maar ff gekopiedingust.

Van de redactie

Welkom op het prikbord van vliegvissen.startpagina Het doel van dit prikbord is om interesante en informatieve zaken rond de mooie wereld van het vliegvissen met elkaar te delen, van blankvoorn tot marlijn. Onderwerpen mogen varieren van materiaal , techniek , werpen , vliegbinden , knopen , visreizen en fotografie tot alles wat maar te maken heeft met onze passie. Als mijn gasten wordt van jullie verwacht de sfeer van het prikbord te volgen en een echte naam te gebruiken en zo min mogelijk een “nickname”. Berichten moeten altijd beschaafd zijn , botte opmerkingen of scheldwoorden zijn niet toegestaan. Anonimiteit is niet welkom. Begin een bericht altijd met een specifiek onderwerp. Kortom: dit prikbord is er voor het delen van informatie rond vliegvissen op een positieve manier. Het gaat om leren , delen , plezier hebben en nieuwe vliegvis vrienden maken. Ik nodig u van harte uit om hier aan mee te doen ! Peter.

• Greekflyfisher

……………ik snap de reden van ophef niet? er staat toch zo min mogelijk gebruikmaken van een nickname?

groet, Kyriakos alias Greekflyfisher.

• Fransman

De vraag van Peter is niet onredelijk. We moeten wel in de gaten houden dat het altijd gaat om de inhoud (de discussie/uitwisseling van informatie) en dan vind ik het persoonlijk niet veel uitmaken of je een nickname gebruikt. Het wordt inderdaad en ander verhaal als er met modder wordt gegooid. Het wordt dan snel op de man of vrouw gespeeld, en wees dan een vent en gebruik je echte naam. Een niet onbelangrijke reden (voor mij) om een nickname te gebuiken is mijn privacy. Alle reacties blijven tot in het (bijna) eeuwige) op het internet achter en worden niet gewijzigd. Ik vind dat bezwaarlijk, ook al is de inhoud voor velen niet interessant. Er zijn meer organisaties (legale en illegale) die profielen aanmaken van mensen voor marketing, criminele research, etc. Ik zeg alleen maar, realiseer je dat goed.

• Jasper

Ik moet wel zeggen dat ik aardig gewend ben geraakt aan de nicknames. Kunnen die niet gewoon tussen haakjes erachter? Of anders Auteur: nickname en dan je bericht met je echte naam onderschrijven, zoiets.

Jasper Vos

• Hans uut Zwolle

Het is toch allemaal zo duidelijk als het maar kan zijn?

De al langer bekende prikborders hebben al dan niet een nickname waaronder ze bekend zijn, en daar is niets mis mee. Iedereen weet wie erikdenoorman is, en arubaman, sunshine enzovoort. Ook Hans uut Zwolle kennen de meesten beter als Hans Drost… Dit zijn nicknames waar niets mis mee is.

Er zijn ook lieden die zich achter en naam verschuilen om zo anoniem tekeer te kunnen gaan tegen mede prikborders. Als ze dit dan ook nog doen via een PC van een vriendje of op zijn werk met een fake-email adres is ook het IP-adres niet meer te herleiden en je kent lekker tekeer gaan.

Ik denk dat dit hetgene is wat Peter bedoelt…. maar als ik het mis heb hoor ik het graag…. toch?

Groet'n…. jawel, uut Zwolle

Hans.

• Haagse_Cees

Heren,

Mag ik jullie misschien wijzen op het kopje en onder ‘priklinks’ geplaatste stuk tekst ‘huisregels’?!

Waarom dan een aanvullend ‘Van de Redactie’? Of begrijpen een aantal van jullie echt niet wat er insluipt?? En wat in Nederland schijnbaar al gemeengoed is/wordt…

Peter kon als webmaster altijd al ingrijpen. Dat hij dat op een aantal topics niet heeft gedaan, siert hem. Peter heeft ook van mij 1 maal een bericht verwijderd en terecht omdat ik mijn emotie niet meer kon laten voor wat het was en dus Ger min of meer uitschold (Ger, mijn persoonlijke mening is dat je op de manier zoals je nu reageert jij veel en veel meer waard bent en wordt gewaardeerd). Of ik gelijk had, deed er niet toe. Schelden mocht en mag niet. Punt.

Maar het berichtje dat Peter nu naast de huisregels heeft geplaatst, zit op een heel hellend vlak. Jasper, lees nu eens het gehele bericht en reageer dan nog eens…

Kortom: mijn een na laatste reactie op deze topic. Mijn laatste volgt na een uitleg/reactie van Peter (al dan niet via mijn privemail). En tot op dit moment is geen van jullie reacties voor mij bevredigend.

Cees.