teeny200

• Gerlof

Mijn Teeny200 heeft een breuk opgelopen, althans de mantel. Ik heb het hersteld met Aguasure. Ik betwijfel echter of dit lang zal houden. Ik overweeg om de eerste 4 a 5 meter eraf te knippen en met behulp van een loopje deze voor mijn drijvende WF te monteren. Iemand ervaring hiermee? Alle tips zijn Welkom…want lijnen zijn duur hier!

Gr. Gerlof

• jeroen wohe

hoi gerlof je hoeft niet bang te zijn dat het breekt! als het goed is zit er een dacron kern in, wel in de mijne! dus dat breekt niet 123. aqua seal/ sure prima oplossing.

tight lines jeroen wohe

ps ga je nog naar de rios gallagos, santa cruz voor de sea run browns?

• huib

mocht t aquasure niet houden, kun je met een krimkousje op de plek het weer amen smelten, werkt perfect! ( wel effe oefenen op het uiteinde als je het niet zo vaak doet)

• Henk Verhaar

Wat Jeroen zegt. gewoon mee door blijven vissen. Mocht je toch willen besluiten om te gaan knippen: 4-5 meter lijkt me erg kort, het wordt dan bijna een sinktippie – ik denk dat deze lengte is ingegeven door de locatie van de mantelbeschadiging?

In plaats van een loop zou ik dan overigens proberen om een splice te maken, waarbij je de kern van de ene lijn in de kern van de andere werkt, dan afwerken met binddraad en coaten. Of loops van de kernen maken. Als je een splice kit bij je hebt…

Henk

• gerlof

Dank voor de tips, overmorgen ga ik het uitproberen op een meer…@ jeroen

Ik ga nog wel naar een andere rivier waar ook searunbrown op voorkomt en atlantic salmon…mooiste is…ik kan er met de bellyboot op! Je hoort van me

Gr. Gerlof

• jeroen wohe

superrr!

laat het ons weten hoe het was!