Strikeindicator

• Gerlof

Tijdje geleden heb ik een berichtje geplaatst over beetverklikkers. Mijn idee van toen blijkt in de praktijk perfect te werken. Ik gebruik dus de bestaande schuimverklikkers welke mbv een stukje ventielslang op de lijn worden gemonteerd. Nu komt echter de truc! Het gleufje afdichten met Loon kneedbare strikeindicator….Ik heb er nog geen een van de lijn afgegooid in ruim 2 maand…en ik vis elke dag! Het bevalt me dus uitstekend en wil niets anders meer..althans op snelstromend water!

Chau

• Bobby

Bedankt Gerlof, goeie tip!

ik verlies die dingen dus regelmatig, maar nu hopelijk niet meer!

cheers

• Marcel

Ik gebruik de elastiekjes ook niet dat werkt niet echt.

Maar zet ze vast met een stulje van een coctail prikkertje.

• greg

Heeft er ook iemand ervaring met de beetverklikkers van FrogHair, deze schijn je ook voor de droge vlieg te kunnen gebruiken je zet de drijvende lichtgewicht verklikker vast met aan weerszijde twee knellende rubbertjes, zodat ze niet makkelijk verschuiven tijdens het werpenj.

groet greg

• Ger Schuit

Je kunt beter een flinke vlieg gebruiken als beetindicator, als ze dan de beetindicator pakken, en dat gebeurt eigenlijk best vaak, heb je die vis ook !

• greg

Tsja…….maar wat als je nu op twee dieptes aan het vissen bent en wat te denken valt aan stromend water, waar de vlieg moeilijk te zien is ?

Nu heb ik totaal geen ervaring met het werpen van genoemde beetverklikkers, maar de vraag was dan ook wie heeft hier ervaring mee? De fabrikant (jaja… is ook verkoper en wil hier ook wat aan verdienen…) geeft dus wel aan dat je tijdens het werpen geen hinder ondervind van de verklikker.

groet greg

• Gerlof

@ Ger, heb ik ook wel gedaan op die manier. Het wordt alleen vaak een rommeltje als de vis de indicatorvlieg pakt….Vis verstrikt in de onderste lijn…Niet echt mijn ding…

Gr. Gerlof

• Henk-Jan ten Brinke

Met beide technieken heb ik inmiddels ruime ervaring, en allebei tot volle tevredenheid. Geen problemen dus met de dichtgekitte Fishpimp (die bedoel je toch Gerlof?) en evenmin met de droge vlieg als strike-indicator. Wat die laatste techiek betreft: ik heb tot nu toe nooit “tangles” als de vis de droge vlieg mist en gehaakt wordt door de nimf daaronder. Hij gaat steevast mooi in de (buitenkant van de) bek. Sinds kort heet dat trouwens de Moffit-techniek, zo heb ik gelezen.:).

N.B. Een simpele mastworp om het rubbertje van je Fishpimp werkt bij lijnen van > 0,16 ook perfect!

gr. HJ