pluggen aan een vliegenlat

• paul v d

Ik vind dat deze beste vliegvissen de beker verdient

alleen al voor het wegzetten van een plug van 15 cm met een vliegenhengel

Ik vraag me toch af of je de top niet breekt bij het oppakken van de lijn;)

• Marcel

Wel ja daar gaan we weer,

Van de week stond ik naast een visser die erg goed aan het vangen was met meelwormen……………

De vlieg daarintegen wilde ze niet zo goed pakken, heel even bekroop mij de gedachte zal ik……………..

Direkt gevolgd door een diep gevoel van schaamte, Nee dit zal ik niet doen vind het niet gepast.

Dat wil niet zeggen dat ik iets tegen het vissen met made of zo heb doe dat in de zomer ook weleens een uurtje met de vast stok samen met mijn schoonvader.

Aan de andere kant, wat is nog een vlieg?, dikke streamers , mylar piping helemaal vol gesmeerd met epoxy, cech nimphen,

goudkoppen er zijn puristen die hier van walgen, een twisterstaartje op een baarstreamer mag wel zolang deze maar zelf uitgeknipt is?????

Stel je voor je staat op een mooie zomeravond aan de Waal of de Rijn en de vaste stokvisser waarmee je samen een uurtje op pad bent vangt zich klem aan de mooie Brasems en Voorns met een made, helaas wil het met de vlieg maar niet lukken welke vlieg of methode je ook probeer.

Je besluit er ten einde raad ook een made bij te prikken en vervolgens vang je met de vliegenhengel de ene mooie 50er brasem na de andere.

Kun je dit dan nog vliegvissen noemen?

Persoonlijk zou ik het dan made vissen met de vliegenhengel noemen.

Kun je ervan genieten?, heb het nog niet geprobeerd maar ja ik denk zeker dat ik ervan kan genieten, ondanks de bezwaren die er dan tussen mijn oren zit , het mooie en elegante van het werpen en dan combineren met mooie vangsten.

Kortom een hobby kun je op verschillende manieren beleven, van de winter lekker de noren onder en een tochtje maken, dit heet voor mij schaatsen, de bewuste stokvisser gaat op zijn ijshockeyschaatsen ook een poosje raggen op het ijs en noemt het ook schaatsen.

Moraal van dit verhaal: het leven is te mooi en ook te kort om je druk te maken over dit soort vraagstukken.

Als je maar GENIET van je hobby, zal het een zorg wezen hoe je het noemt.

• Jasper

was jij de visser, überlickmeister?

• paul v d

Nee jasper zelfs ik krijg dat niet voor elkaar;)

• vliegvissen.startpagina.nl

Je hebt helemaal gelijk Dick,

Anonimus/Auke je kan ook gewoon met je voornaam posten, niemand is anoniem voor mij dus geen nickname gebruiken, is nergens voor nodig!

Peter