French Nimphing

• Hafi

Ik wil eens proberen of French Nimphing voor mij een leuke en succesvolle aanvulling zou kunnen zijn op mijn manier van nimf vissen. French Nimphing is het vissen met dik nylon i.p.v. een vliegenlijn met lange, soms wel 7 m, getaperde leaders, waaraan 2 of meer vliegen worden geknoopt. Ik ben in het bezit van het boek Fly Fishing and Fly Tying II geschreven door 2 Tsjechen. Het boek heeft een cd waarin men in een filmpje kort laat zien hoe het een en ander met deze techniek in z’n werk gaat

Ik ben op zoek naar meer informatie. Ik heb al behoorlijk gegoogled maar heb geen films of goede artikelen kunnen vinden. Wie kan mij helpen aan een paar goede links of titels van boeken?

><(((*> Hafi

• Greekflyfisher

Hoi Hafi,

Als ik het zo lees heb je geen info meer nodig alleen nog stromend water? ;-)

Wat wil je precies weten?

Stuur me ff een mailtje dan krijg je van mij een emailadres van een Tsjech die wedstrijdvist (en niet onbelangrijk spreekt goed Engels) en bezig was de Franse wijze onder de knie te krijgen.

groet, Kyriakos.

• robert

even info vragen bij Alain Barthélemy van AB fly hij komt uit frankrijk en volgens mij vist hij op deze manier gr robert

• Sailfish

Hier nog een aardige topic over de verschillen en de misvattingen tussen Czech, French en Polish nymphing:

http://troutpredator.info/nymph-fishing-techniques/euro-nymphing-misconceptions/

• Ger Schuit

Als je echt wilt vangen, zou je eens moeten denken aan Swiss Nymphing ;)

• jan oor

Of aan feeder vissen met wormen? Met een # 8 kun je vast wel een voerkorfje wegzetten.

• Ger Schuit

:D …. Jan, Swiss Nymphing is niet mijn ding, maar ik vond French Nymphing ook weer zo'n term……. bij een vliegenhengel hoort een vliegenlijn, werpen is voor mij een essentieel onderdeel van het vliegvissen, knoop je aan je vliegenhengel een leader van 10 meter en ga je alleen met die leader vliegvissen, kun je net zo goed een 10 meter lange vaste stok nemen ……. Fransen zijn soms heel bedreven in “au toc”

• &quot;Sunshine&quot;

Gelukkig is er ook nog Spanish nymphing.

M.M.R.,

“Sunshine”

Homepage: www.realsunshine.tk

Email: realsunshine@planet.nl

• Jasper

likkoe-nymphing!!! :D

(en bukken…)

• Noud

Ik heb afgelopen najaar in Oostenrijk genoudje-nympht…Ging erg goed. Je hebt er strike putti voor nodig en voor de rest doe je het met 3 nymphen, een leader van 3m28 en precies 5m22 vliegenlijn uit je top. Je werpt dan stroomopwaarts, laat de boel driften tot helemaal stroomafwaarts van je. Dan als de lijn strak trekt pak je een sigaartje en steek je die op, precies op dat moment krijg je beet.

TL,

Noud