Tiemco oracle reel

• David

Ben er niet voor in de markt en nee geen vriendjes oid maar gewoon nieuwsgierig omdat ze er fraai uitzien en nogal goedkoop zijn en toch behoorlijk licht: de TMC Oracle reels. Zou Tiemco moeten zijn. Tevens verkrijgbaar in Jelsema's favo kleur. :-)

Weet iemand iets meer van deze reels?

bedankt!

David

• Nomad

http://www.flyfishing-central.nl/review/index2.php?item_id=291

Hier vind je mijn mening over deze reel.

Groeten Olle

• David

gegoten reeltje lees ik, dank je!

• Ger Schuit

Gegoten is niet per definitie slechter, wel zwaarder, omdat gegoten niet zo dun gemaakt kan worden als gefreesd. Verder vind ik het geen geweldige reel, maar smoelen doet ie zeker wel !

• Ger Schuit

Ik begrijp overigens niet dat een bedrijf dat verder alleen maar goed spul maakt/verkoopt …. dergelijke reels op de markt zet ;)

• huib

lijkt een leuke reel, heb er zelf ook over nagedacht, kleurt leuk bij mn hengels rood op rood, blauw op blauw (ik ben zoooooooon wijf…)

maar als ik naar de slip kijk lijkt hij dezelfde als de airflo T serie en die schijnt t erg slecht te doen alssie nat wordt

is mijns inziens een 13 in een dozijn reel. geef effe wat meer uit en je hebt echt een goede reel, bijv een vosseler of een teton tioga

just my 2 cents

• Ger Schuit

Teton is niet meer, zijn bezig met een doorstart, of die er ook komt …..

• bart

Das ook lekker zeg :-) Mijn Teton blijft het heus wel doen hoor!

hahaha

Bart

• Jasper

Het is absoluut een 13-in-een-dozijn reel. Ik heb de reel inmiddels onder vele, vele merknamen voorbij zien komen (ook Airflo, ja).

Door de hele lage prijs en het feit dat ik ineens een speciale hengel kon overnemen heb ik er eentje gekocht bij een zaak met veel eee's in de naam. De grijze voor een 5/6 heb ik meegenomen. Deze bleek echter hortend en stotend te slippen. Ik kom niet zo vaak in zo'n winkel meer, dus na wat heftige twijfel heb ik ‘m toch maar wel weer teruggebracht na twee weken, ongebruikt. De reel werd zonder blikken of blozen omgeruild en Henk P. wist zelfs nog eraan toe te voegen dat dit een reel moet zijn geweest waar een klant de slip van uit elkaar had gehaald en dia via importeur weer bij hem terecht was gekomen. Aangezien alle andere reels prima liepen geloofde ik ’m op z'n woord.

De 2e grijze die ik had gehaald is een prima reeltje voor de iets zwaardere hengel.

Ik zou ‘m niet zo snel op een subtiele #5 zetten, maar de mijne gaat op een RPL590 en dat is wel een werkpaard met wat massa. De hengel ligt helaas nog bij een vriend, dus ik weet nog niet of het inderdaad zo’n mooie combi is. Ik ontdekte ook pas na het omruilen van de reel dat de reelhouder van de RPL zwart is… dus daar komt waarschijnlijk alsnog een Ross of een Loop op…..

Ik heb nog niet gevist met de reel, maar mijn eerste indruk is dat het een prima reeltje is. Ik zou de adviesprijs van ca. 130eu er niet aan gaan uitgeven, maar voor 65eu is het een superdealtje. De reel heeft een zeer soepele loop en de slip voelt goed aan. Duidelijk minpunt is dat de slipknop bij een normale stand een beetje los staat en dat de normale regionen van het slipbereik binnen een heel klein stukje draaien zitten. Niet een reel voor vissen met dunne tippets, dus. Hij loopt wel nog erg soepel onder zware slipstand, dus voor een #8 zou het grotere model nog best wel eens goed zijn werk kunnen doen op zee. (niet bonefish ivm dunne tippets).

Samenvattend: ziet er (zeer) goed uit, leuk hebbedingetje. Zou 'm niet al te serieus nemen als DE reel, meer als een reel erbij….

• huib

hee die lijkt wel en beetje op deze:

of deze

;-)

als je een beetje zoekt kun je de teton nog steeds vinden, en nu voor aangename prijzen