Wie kan mij vertellen wat een Duitse vergunning in 2009 kost?
H.D. GR. Frans
Hoiu Frans,
Heb zojuist (als je dit tenminste bedoeld) de Duitse staatvergunning(en) ontvangen voor het jaar 2009. Wij hebben hiervoor negen euro per vergunning voor neer moeten tellen. Voor de vergunningen hoef je het niet te laten. Wij hebben een ingevuld formulier met pasfoto`s en dergelijke opgestuurd naar geloof ik een VVV- kantoortje in Gerolstein en binnen twee weken hadden we ze binnen.
Groet greg
Alleen als je een vergunning had voor 5 jaar, kun je hem met 5 jaar laten verlengen, dat kan overigens niet online, je kunt wel je vergunning naar bijvb. de gemeente Gerolstein toe sturen met het verzoek hem te verlengen.
Heb je nu een vergunning voor 1 jaar, kun je die niet laten verlengen voor 5 jaar, wel voor 1 jaar of je neemt meteen een nieuwe vergunning voor 5 jaar.
Grtz., Ger.
Ik zie heel wat zaken gebeuren aan de Duitse beken, die vliegvisonwaardig genoemd mogen worden, maar dat zal wel komen door al die klakkeloos afgegeven vergunningen.
Ik begrijp overigens niet als je ziet welke moeite een Duitser in eigen land moet doen om te mogen vissen, prufung afleggen, praktijk examen, jaar proeflidmaatschap etc., dat ze aan ieder Nederlander die een pasfoto en 35 euro op stuurt, zomaar een 5 Jahresschein toesturen.
Het was eigenlijk altijd zo dat je alleen een 5 Jahresschein kon krijgen als je lid was van een Duitse vereniging of in het bezit was van een Duitse Prufung.
Misschien moeten ze dat maar weer snel opnieuw invoeren.
Ik misgun niemand zijn Duitse weekend tripje hoor, maar je kunt je afvragen of iemand die net is begonnen met een driewieler, moet laten fietsen op de A10.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?