help mijn zinklijn zinkt niet!

• David

mijn zinklijn zinkt niet! Probleem is de oppervlaktespanning, de lijn blijft drijven, is ie daar doorheen dan gaat ie behoorlijk vlot naar beneden. Van de week eens gereinigd met afwasmiddel maar geen effect. Voordat ik nu met thinner of juist ammonia aan de gang ga, tips van mensen die wel weten wat ze doen ?

• Eduard

Thinner is in ieder geval geen goed idee!! Of je moet natuurlijk graag je hengelsportwinkelier sponsoren.

Is het geen intermediate lijn? Die zakken doorgaans wat langzamer door het wateroppervlak.

• Bart

Je moet hem een beetje vetvrij maken met bv een klein beetje zeep.

Bart

• sjoerd.s

gewoon een echte zinklijn kopen! Dwz eentje met meer zinksnelheid. 200, 300 gr.

Heb je niet toevallig een intermediate lijntje David?

• David

is mij verkocht als een 10 s per m zinklijn (donkergroene Shakespeare glider - werpt prima trouwens). Dat haalt ie volgens mij niet ook niet als ie door de oppervlakte heen gezakt is. Lijn is dunner dan mijn andere lijnen, dus dat klopt wel. Maar vergeleken met de echte baksteenlijnen van Huib is ie zeker high floating. Tijd voor iets anders.

• Bart

Ik heb ook een aantal Shakspeare lijnen en die bevallen best voor zo'n prijsje!

Bart

• huib

ideetje , maak ook je ogen eens goed schoon, daar kan aardig wat vet opbouwen van je drijvende lijn en zo je zinklijn insmeren…. maar idd een di7 of 8 kan geen kwaad…

• Rossie69

azijn leg hem daar maar in .

werkt teminste bij mijn inter en zinker ook prima.

zeep en azijn paar druppen zeep en een scheut azijn in een bakkie water .

Doek in leggen.

Lijn erdoor halen,paar keer en dan weer es kijken :)

succes

• David

Henk, interessante suggestie, ga ik morgen doen.

Heb vandaag wel al een nieuwe lijn gekocht, dat wel. Just in case en zo.

bedankt!

David

• paul v d

of gewoon door een doekje met mud trekken;)