OVM zondag a.s.

• Henk-Jan ten Brinke

Waarde prikborders,

Morgenochtend ben ik in Spijkenisse, en vanaf 12.00 wil ik daar in de buurt nog even de domper van de tropics wegvissen. Ofwel op voorn in Brielle (laag afbreukrisico, of zijn ze al weg?), ofwel naar het nabijgelegen OVM (hoog afbreukrisico:)). Dat laatste zal voor mij nl. voor het eerst zijn. Nu ben ik niet vies van pionieren;), maar ik zou toch wel graag op een plek en manier vissen die in ieder geval kans geeft op vis. Statisch vissen met een zinklijn en boobies is niet mijn ding, liefst drijvend of met m'n intermediate glaslijn. Tips over plekken (wind is morgen NW tot N) en techniek voor deze tijd van het jaar, deze temperatuur en deze wind zijn zeer welkom, zowel hier als via mail.

Dank, groeten en misschien tot daar,

HJ

• eduard

als je geluk hebt en de wind is matig of hard uit N of NWtelijke richting dan ontstaat er rechts van de loswal- baardmannetje tussen de kant en het eerste grinddammetje een aanzienlijke strooming. e.e.a. in werking gezet door hoger- en lagerwal. je staat dan met je rug tegen de bosjes en dat heeft dan een dubbel voordeel. n.l. je staat luw en je moet mooie speyworpjes maken anders kom je nergens.

mijn liefste plaats op ovm

ik denk dat ik er morgen zelf ook ben

groetjes

• Fransman

Intermediate+muddler of zalmeitje, kleine garnaal

• Fransman

En……..?

• eduard

kom op Fransman, hij staat nu int water man ff geduld, dit is het uur!!!

groetjes

• Henk-Jan ten Brinke

Een gierende noordenwind om m'n oren deed me zowel denken aan als toch ook weer direct verlangen naar warmere oorden van nog niet zo lang gelee……. Brrrrr……

Ik kom wel een keer terug als het rustig is en er op zicht gevist kan worden. Is toch meer mijn ding dan in het blinde gooien en strippen op zo'n bak stilstaand water.

HJ