Gisteren met dire man vanuit Twente naar het OVM gereden.
Das toch een hele rit hoor, gewoon 225 km enkele reis om in de kou te gaan staan.
De rit was weliswaar lang maar toch vliegt de tijd als je met een paar maten in de auto zit.
Het begint al bij de ontmoeting 's ochtends.
Glimmend van de voorpret dient de eerste maat zich aan, gespannen als een schooljongen voor zijn eerste schoolreisje (het was zijn maidentrip naar het OVM).
Ik was zelf ook gebrand op deze voor mij derde sessie, want ik had weliswaar zien vangen maar zelf tot nu toe geblankt. Daarnaast had ik wat nieuw materiaal dat ik wilde proberen, een nieuwe vosseler reel met een running line en shootingheads.
Ik wilde ervaren hoe het werpt en hoe de verbindingslussen door de ogen gaan.
Dat alles op een strakke #6 die ik ook voor de zeeforel wil gaan gebruiken.
Als derde de hier ook wel bekende Terrible, hij heeft eerder wel gevangen op het OVM en was dus de meest ervaren man.
Onderweg honderduit gepraat over technieken en materialen.
En voor je het weet sta je dan bij het strandtentje je hengels op te tuigen.
De wind zo ongeveer op kop dus een stroming die vanaf het meer tussen de dammetjes door de buitenbak in dreef.
Over het resultaat kan ik kort zijn, na pakweg drie uur driften, gooien, strippen en wat dies meer zij met mudler, streamertje, garnaal e.d. geen stootje.
Zelfs geen vis zien draaien.
Wel overvaren (letterlijk) door een surfer die naar later bleek zijn mast gebroken had en daarom wat onhandig was geworden in zowel manouvreren met zijn vaartuig als in verbale communicatie. Enfin, koffie gedronken en een fijne plas gedaan om vervolgens naar de overkant (stormvogel) af te reizen. Daar zouden we doorvissen tot in het donker. Ook daar echter geen resultaat, ik heb er zegge en schrijve 1 vis zien draaien. Dat was al in de schemering en heeft helaas niet geleid tot vangsten.
Een vette blank voor alle drie dus, maar ondanks dat zijn de plannen voor een volgende trip al weer in de maak. De aanhouder wint immers!?
We hebben wel een mooie dag gehad en zijn lekker uitgewaaid, dat is ook wat waard!
Groeten en succes voor de aanhouders.
Henk