OVM/popers

• Fransman

Ik vroeg mij af of er iemand is die met succes met een popper op het OVM heeft gevist?

• Arubaman

wedervraag: wat is succes met een popper?

Als ik met een popper vis, dan doe ik dat voornamelijk voor de aanbeet. Een aanbeet uitlokken is 1, maar dan ook nog haken en landen…. dat is andere koek.

• Mr-jojo

Ja

• Fransman

Beetje flauw Arubaman, maar vooruit. Ik herformuleer de vraag: Wie heeft er wel eens een forel gevangen op het OVM met een popper?

• Fransman

Thanx!

• Ted Theisen

Mischien niet helemaal een antwoord op je vraag maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik vis helaas de laatste tijd niet zo vaak als ik zou willen :( op het Oostvoornse meer meestal met drijvende Muddlers. Mischien niet zo effectief als een zinklijntje maar o zo gaaf als er een op klapt. Vandaar dat ik wel haast zeker weet dat een popper ook werkt. En wat dacht je van een Gurgler? Dat is ook een soort popper en die heeft zijn vangkracht ook zeker wel bewezen op Forel. Dus ik zou zeggen ga er mee aan de slag. Sucses kan niet uit blijven. Tip : voor het binnen vissen varieer, De ene keer langzame halen dan weer korte rukjes 'ff laten dobberen enz,enz,

Sucses Ted

• chemist010

Drijvende garnaaltjes van foam of drijvende frey vaak gevist (bijna) net zo vaak gemist.

Spectaculair maar niet doen als je een zwak hart hebt, je schrikt je echt rot.

Arthur

• Ryan

Ik vis een tsjernobyl ant / los alamos ant als popper binnen. Grote vissen mee gevangen, maar wat chemist zegt, je hebt er wel een sterk hart voor nodig.

Vis ook niet dunner dan 22/00 , maar liefst met 25/00. Op deze manier wordt het aas zeer agressief gepakt, dus ook de hengel haaks op de lijn.

Succes,

Ryan

• Jasper

Heb met poppers nog niet gevist, maar met muddlers in het oppervlak veel spektakel en weinig vangen….

• Edwin Kerssies

Yep regelmatig, maar ik vis liever met streamertjes net onder de oppervlakte. Prachtig die boeggolven erachteraan en ja soms nog wel een misser, maar 8 van de 10 is raak en dat is een veel beter resultaat als dat ik met poppers behaal. Dus geen poppers op ovm voor mij, maar wel die prachtige boeggolven!