teeny200 vervolg

• Gerlof

Even terugkomend op een eerder topic van me. Het repareren van mijn lijn met seamgrip-aquaseal-aquasure… is me best goed bevallen. er is weer mee te vissen. Inmiddels alweer een tweede breuk ontstaan (allemaal in de witte volglijn) Ik vind het eigenlijk een belachelijk slechte lijn, de volglijn kringelt als een gek (geheugen) en gooi er vele knoopjes mee….Iemand ervaringen met de lijnen van Siencetific Anglers? De WF6F die ik ervan heb is mijn beste lijn ooit!

Gr. Gerlof

• Henk Verhaar

Laten beide lijnen nou uit dezelfde fabriek komen…

Het gaat niet zozeer om fabrikant als wel formulering. Soepelheid en duurzaamheid gaan bijvoorbeeld slecht samen. Private label A hecht meer aan de ene eigenschap, en Private label B aan de andere. Daarnaast kent elke fabrikant slechte batches. Zo had ik ooit een Ultra 3 die na een half jaar al uit elkaar viel, terwijl anderen er bij zweren – zelf heb ik goeie ervaringen met Cortland (333, 444, en 444sl), terwijl er mensen zijn die het bagger vinden; vaak zijn dat soort negatieve oordelen het gevolg van het treffen van een lijn uit een slechte batch…

Henk

• Andor

Hoi Gerlof,

Helemaal mee eens. Na twee teeny's die niet bevielen ben ik ondertussen overgestapt op SA. Ik heb nog 1 RIO voor mijn 2 handige hengel.

Ik vindt de SA echt veel fijner om mee te vissen. Helaas zijn ze wel erg prijzig.

SL Andor

• Bert

Het breken van de drijvende volglijn, meestal de eerste meters is een euvel wat bij alle schietkop lijnen voorkomt Met name als je ze vaak gebruikt Dit komt omdat altijd hetzelfde stuk lijn buiten het topoog komt .De zogenaamde overhang als dit stuk langer is als pakweg twee meter is je controle over de lijn weg en werpt het niet meer.Het is simpel op te lossen door je lijn door te knippen op het punt waar de bruine zinkende lijn overgaat in de witte volglijn ,dan draai je volglijn om ,dit deel heeft altijd op de reel gezeten en is meestal nog vrijwel nieuw,vervolgens schuif je beide stukken lijn in een stukje holle gevlochten nylon lijn van 25 lbs sterkte .Schuif de lijnen tegen elkaar aan en zet op 10 cm uit het midden aan beide kanten een stevig aangetrokken takeling van 20/00 nylon Dit afwerken met zap a gap secondenlijm, goed laten drogen en de braid zo kort mogelijk afknippen.Ik doe het zo al jaren en het werkt perfect.En als je volglijn helemaal op is dan kan je op dezelfde manier een nieuwe volglijn naar keuze monteren.

groetjes Bert

• pike charlie

Had de laatste tijd ook dezelfde problemen met mijn teeny 200. Heb er meer dan 2 jaar veelvuldig gebruikt van gemaakt voor de snoekbaarsvisserij op onder andere de rivieren. Weinig last gehad in die tijd maar dat werd de laatste tijd wel meer en meer tot vervelends toe. Omdat ik met een shootinghead systeem aan de gang wilde gaan heb ik de (zeg maar gerust) loodlijn er afgeknipt en aan een runninglijn van Vision bevestigd. Een mooi en klein gefabriceerd lus in lus systeem. Met nog een paar andere koppen drijvend en intermediate heb ik weer een mooi setje. En werpen die koppen…….. fantastisch en dan vooral die loodlijn. Je moet wel op de koop nemen dat je de verbinding nog wel eens voelt maar als je die zo klein als mogelijk maakt vind ik het althans, geen probleem. Het running gedeelte van de oude Teeny lijn gebruik ik weer voor….. Ik zie nog wel.

groeten Charles

• E10

Hee Charles

Goed idee….mijn Teeny begint ook op te raken.

Hoe maakte je die lusjes?… fijn en klein..

gr E10