Weet er iemand nog een redelijk gemakkelijk en realistisch patroontje voor een garnaal-imitatie?
Ik was er gisteren weer eens, en het water wordt er duidelijk zouter. (proef maar eens..). Dus het is erg aannemelijk dat de garnalen er weer goed gaan gedijen.
Vandaar mijn vraag…
Groet Eduard
eduard
garnaal immies zijn ook mijn favo, maar ik bind ze zelf nog niet zo goed.
ik heb hele mooie gehad van Eddie b, misschien zet hij zijn patroon hier neer.
heb er op ovm verschillende mooie forellen mee gevangen.
ff de ep-shrimp brushes aanschaffen… je kunt bijna niets fout doen en hebt een prima imitatie…
grt.cornelis
Ger Schuit
Google even op : Danish Seatrout Flies , je zult dan een “bekende” tegen komen, op de eerste page ………..
Jasper
Deze zijn wel erg goed. Ik heb een soortgelijk patroon van Peter Joest eens getest op brak en zout en dat ging goed en het ziet er nat onvoorstelbaar realistisch uit.
foto:
Daarnaast heb ik eens superrealistische garnaaltjes met een lijmpistool gemaakt. Geweldig mooi, maar daar vang je niks aan….
Ander goed garnaalpatroontje, ik heb er geen foto van nu, maar het is simpel: wat pearl tinsel om een haaksteel, kettingoogjes en wat crystal-spul eromheen, wat simpele sprietjes van een grizzlehackle en cystal flash; snel gefabriceerd tekeningetje:
En de beste manier om ze te vissen: laat je lijn vieren in de stroming tussen de kribben door, liefst naar buiten….
zuuk-6!!
jan oor
Iemand wel een deep clousers geprobeerd?
Jan
Hafi
Voor aan de zinklijn.. Iets minder foam gebruiken —> langzaam zinkend aan de drijvende lijn. Op de wind laten driften of met korte strps binnen vissen.