un poco triste

• Gerlof

Poco triste pero…..eso es la vida de salmones… Vandaag op een rivier geweest met Chinookzalm…heb er 2 gevangen maar wel met gemengde gevoelens. 1 keurig in de bek gehaakt de andere in een vin…Het zijn dan wel mijn grootste vissen tot nu toe maar ik krijg er gemengde gevoelens bij. Wetende dat ook als ik ze terugzet ze niet langer te leven hebben dan 1 week…..Kon er wel om janken…Morgen volgen de foto´s

Gr. Gerlof

• David

tsja Gerlof, als je het zo gaat beleven, dan weet je ……

dat het tijd is om naar huis te gaan. Blijf je nog langer daan ben je straks helemaal zo'n gevoelige latinoman geworden, caught en geen release meer mogelijk. ;-)

Kan me goed voorstellen wat je voelt. Met die wetenschap zou ik ze dus meenemen. Of er niet meer vissen. Heeft het met je hengelmateriaal te maken (noodgewdongen lange dril) oid?

bon suerte!

David

• Cornelis

Gerlof ,

wat is het verhaal daar achter ? dat de vissen dood gaan na het paaien ( dat is dus gewoon de natuur.)

of is er een andere reden ?

grt. Cornelis

• sjoerd.s

precies , er gaan miljoenen zalmen ieder jaar dood na de paai. That's life. Zij vormen weer voedsel voor hun nageslacht en ook voor andere dieren. Bovendien schijnen ze voor voedsel tye zorgen voor de regenwouden in bijv BC.

• tom

Valt inderdaad niet mee als je een week voor dat je gaat hemelen nog ff een haak door je oude, stramme lijf gespiest krijgt (hoop het zelf niet mee te maken). En dan niet eens die van een local, maar van een hollandse vistoerist die dit voor z'n lol doet?? Wel een gevoelige jongen overigens! Maar ja, als medelijden ergens weinig voorkomt is het toch wel in de natuur, muv in het denken van de mens dan (sommige). Eten of gegeten worden, survival of the fittest etc. Hoeveel kans zou een jong zalmpje hebben om daar terug te keren om te paaien, 1 op 10000? Als dat voor onze soort zou gelden zou het een stuk rustiger zijn op deze aardkloot.Wel saaier misschien?.

Toch denk ik dat je ons misschien wel en beetje mist Gerlof of teveel weekmakers in het avondeten? Niet doen hoor, want we zijn allemaal jaloers op je.

Kom maar op met die foto's

Grtz Tom

• Inderk

Ik zou graag willen dat mijn leven eindigde met een spetterend orgasme. :-)

Maar denk dat het anders zal gaan….;-)

Maar het hoort bij het leven, nieuwe generaties komen terwijl andere generaties vertrekken. En zo gaat het maar door. En niet alleen bij zalmen….

Enjoy!!

• tom

Waarom niet nog gewoon een spetterend orgasme op je 92ste?????