C&F-foam

• markymark

Ik ben bezig met mijn eigen ontwerp voor de perfecte (grootwater) streamerdoos. Zodra hij klaar is zal ik jullie uiteraard laten zien wat het geworden in…

Wat ik nu gebruik is voorzien van een stuk schuimmat van een sportmatje. Echter, snedes in dat matje zijn niet krachtig genoeg om streamers erin te laten blijven hangen door inklemming. En streamers erin prikken gaat wel. Maar na een half seizoen is het stukje mat aan vervanging toe omdat je bij het uittrekken van een streamer stukken uit het matje trekt.

Ik ben dus op zoek naar van dat stevige foam wat bijvoorbeeld in de C&F dozen wordt gebruikt. zodat ik zelf foam met snedes kan maken op het door mij gewenste formaat. Ik heb stukken nodig ter grote van een A4 papier. Het moet ook nog eens een redelijke dike hebben zodat ik er 6/0 haken in kan drukken.

Iemand een sugestie waar dat makkelijk en betaalbaar te verkrijgen is?

• Henk Verhaar

Nou, makkelijk en betaalbaar weet ik niet, maar ik denk dat het slaapmatjesschuim dat je tot nu toe gebruikt afkomstig is van inferieure matjes. Als ik terugdenk aan de befaamde groene ‘karrimat’ (van reeds lang ter ziele gegane Britse firma in kampeerartikelen Karrimor (jaa, ‘carry more’)), of ik denk aan de beste kwaliteiten slaapmatten van gesloten celschuim die je bijvoorbeeld bij de Bever kan (kon?) krijgen, zoals de Bever Gold mat, dan kan ik me niet voorstellen dat die niet geschikt zijn om op de manier zoals jou voor ogen staat in een vliegendoos te verwerken…

Henk

• Ger Schuit

Millstream Big Ripple Boat Patch 30x38 cm.

• berry jansen

Hoi Mark,

ik ben werkzaam in de isolatiebranche, en werk met een materiaal genaamd Thermoflex. Het is steviger dan het schuim van sport matjes en heeft een dikte van 9 mm n eventueel 13 mm.

Ik heb thuis nog een rol staan van 1m hoog (9mm), en kan er wel wat van missen.

Ik weet niet waar je vandaan komt, ik zelf uit Uden (NB), je kan het zo ophalen of anders kan ik wel wat opsturen.

Laat maar ff iets weten per mail.

Groeten Berry.

P.S. het is zelf klevend.

• David

de foam die we voor gurglers gebruiken is te dun maar het materiaal lijkt me precies goed voor wat je wilt, lekker high density. Paar laagjes plakken en je favo kleurtje bovenop. Kocht ze destijds bij de Action voor 1 of 2 euri's, genoeg om je doos mee te bekleden maar ok dat plakken is nog ff een klusje (lijmspray?)

• bart

Ik heb ook die action foam, David, maar vraag me af of het goed drijft…

Bart

• markymark

Doos zal toch wel drijven denk ik……

• David

:D

no problem! Tav de gurglers; van al mijn in-de-winter-ga-ik-binden plannen is nog helemaal nix terecht gekomen. Heb wel een zwikkie foam naar Ubo in de Philipijnen gestuurd samen met wat pipo's foam (wit en zwart zaten er nl. niet bij), dat zag er eender uit dus ik verwacht geen enkel probleem.

• troutbuster

mijn ervaring dat bij niet te grote gurglers zeg #4, 3mm foam het meest ideaal is. soms bv het foam wat ik wel eens bij Harrods in rotterdam (A3 formaat 1 euro per vel vele kleuren) vandaan haal heeft een dikte van 2mm als je dit plakt met spuitbuslijm van Bison of 3M heb je foam wat iets dikker is nl. 4mm ;), hier valt dan ook nog prima mee te werken..

Ik heb ooit een verpakking super foam gekocht, volgens mij van spirit river, 3mm dan heb je foam kant en klaar voor de gurgler.

• troutbuster

“Harolds” zijn dat moet…