Karper op een #3 OEI OEI

• Jasper

Ik heb mijn 35 ponder gericht aangeworpen met een rommelig zalmeitje. Ik had mijn leader doormidden gebeten tot ca. 25/00, knopen en gaan.

Maar ik doe het nooit meer. Drillen is nog goed te doen, maar landen gaat bijzonder moeilijk in je eentje…

• Jasper

Ik weet het, jeugdige zonde, we zijn er ook op een gegeven moment maar niet meer naar toe gegaan, hoe leuk het ook was.

Toen bleek dat je op de randmeren in dezelfde periode ook goed uit de voeten kon, kreeg dat onze voorkeur, want daar mag het wel.

• Edwin Kerssies

Vandaag de eerste gespot en potvrdorie een flinke bak gemist, mijn maatje had ook een aanbeet op de carpbol… we kunnen niet wachten!!

• Bart

Mijn graskarper ving ik op precies de zelfde manie als jasper:

- ik zie die lummel aan de oppervlakte zonnen…

- leader ingekorten tot +/- 25/00

- Zalmeitje er aan.

- in de richting werpen.

- Bidden en hopen dat ie het pakt.

- Bidden en hopen dat alles heel blijft (de dril viel eigenlijk een beetje tegen…)

- In je 1tje landen blijkt een hele klus!

- Y E S !!!!!!!

Bart

• Bart

Ik heb alleen maar snoeken zien zwemmen vandaag…

Bart

• Edwin Kerssies

Had je beter, lees verder moet kijken, tis niet alleen zuid, de ijssel of dat andere water waar we kijken en vangen….

Ik heb er zeker 4 gespot (op 2 plekken rond zwolle, maar wel open rustig water, machtig mooi!! ) en zoals gezegd hadden we beiden een run %$^%&$&

• Edwin Kerssies

In de sloten van zuid zijn de kansen met een licht hengeltje natuurlijk veel groter, dan op groot water….die vis kan maar naar weinig plekken toe, dus is een onderdetopvechter. En ja dan maak je kans op een 3tje of whatever. Vliegvis je op groot water, of bijv op de uiterwaarden van de ijssel (of kanalen of whatever) op karper dan kun je het met je 3tje zwaar vergeten en ben je de klos…

• Bart

Weet ik…

maar ik hou van pielen op klein water op zichtbare vis, en dan zie soms naast de ruisvoorntjes ineens zo'n kneiter die er om vraagt…. :-)

• Jasper

Die 35 ponder van mij heb ik de IJssel gevangen, Ed :D

• Edwin Kerssies

op een afgesloten stuk uiterwaarde zeker….100% zeker dat je hem niet IN de ijssel had…toe toch :D