wil mij een vlieghengel aanschaffen voor het snoekstreameren ,welke is er goed geschikt voor in de klasse 9ft- 9# en dan nog liefst 3 delig omdat ik er een rod&reelcase op overschot voor heb ,alvast bedankt voor de tips die volgen
gr rudy
Ik zou niet gauw een drie delige hengel kopen, twee- of vierdelig is handiger in het vervoer, zeker als je gaat vliegen. Ook als je in de polder staat en gauw per auto even 3 km. verder wilt gaan vissen…… een 2- of 4-delige hengel deel je even in twee gelijke delen en je verkast, een drie delige hengel moet eigenlijk altijd helemaal gedemonteerd worden.
De keuze wordt overigens behoorlijk beperkt als het beslit een driedelige moet zijn (die koker, gewoon weggeven aan iemand die wel een driedelig (snoek) stok heeft staan.). Ik heb trouwens zelf twee drie delige stokken, maar die heb ik uit emotionele redenen overgenomen, van een overleden vriend.
Een goede snoek hengel is zo strak als prettig werpen nog toestaat, snelle hengels leiden tot bonkerig werpen, maar als je de haak moet zetten (wat nog geen 5% van de vliegvissers ooit heeft geprobeerd) heb je meer aan een pook dan aan een dweil.
Waarom geen 10 voeter …… 10 voeters werpen echt grote streamers vele malen makkelijker en veiliger………
Als het toch een drie delige moet worden, denk dan aan Sage RPLX (i) of Scott Heliply Classic, betere stokken zijn moeilijk te vinden. 10 Voeters uit de Zpey True Blue serie zijn ook superstokken voor de Snoek.
Rudy,
Ben ook fan van de 10 footer, in mijn geval een vierdelige Sage XP #9.
Echt een heerlijke hengel die alles doet en kan wat ik van een snoekhengel verwacht.
Driedelig zou ik even niet weten, zie je zoals Ger al stelt steeds minder en dat is gezien de resilustigheid van velen onder ons niet gek.
groeten,
Walter
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?